کد خبر: ۴۰۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶ 18 April 2017
تابناک گیلان / سیدمحمدعلی افشانی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: رئیس جمهوری در این سفر در آیین ویژه گرامیداشت یادروز سعدی شرکت می کند و همزمان با این سفر، برخی طرح های عمرانی به بهره برداری می رسد.
 
اول اردیبهشت ماه هر سال در تقویم رسمی کشور به نام یادروز شیخ اجل سعدی شیرازی نامگذاری شده است.
 
استاندار فارس اظهار کرد: همزمان با حضور رئیس جمهوری در استان، وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و صنعت و معدن و تجارت، کشور، جهادکشاورزی و نیرو به استان فارس سفر می کنند و برنامه ریزی برای سفر شمار دیگری از وزیران واعضای هیات دولت به استان در حال انجام است.
 
افشانی گفت: بیمارستان خیریه ۶۰۰ تختخوابی بوعلی در نزدیکی شهر صدرا یکی از مهمترین مجموعه های درمانی کشور خواهد بود و به لحاظ نوع ساخت و تجهیزات بیمارستانی در کشور بی نظیر است.
وی افزود: اعتبار هزینه شده برای این بیمارستان ۴۸۴ میلیارد تومان است و در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در حال اجرا است.
استاندار فارس گفت: ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز که با تکمیل آن در آینده یکی از زیباترین ورزشگاه های ایران خواهد بود نیز همزمان با این سفر به بهره برداری می رسد.
به گفته وی، تاکنون افزون بر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این ورزشگاه هزینه شده است که ۵۸ میلیارد تومان آن در سال ۹۵ تامین اعتبار شده است.
افشانی با اشاره به مشکل کم آبی در منطقه شرق فارس گفـت: سد مخزنی چشمه عاشق شهرستان نی ریز به عنوان یکی از مهمترین نیازهای منطقه کویری شرق استان همزمان با سفر رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
استاندار فارس همچنین بهره برداری از فاز دوم خط یک مترو شیراز از میدان نمازی تا چهار راه زند به طول سه کیلومتررا از دیگر طرح هایی عنوان کرد که در این سفر به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: علاوه بر این، عملیات تست سرد خط مترو از چهار راه زند تا میدان الله (فلکه گل سرخ) انجام می شود.
افشانی با اشاره به عزم دولت برای اجرای طرح های نوین آبیاری در کشور گفت: همزمان با سفر رئیس جمهوری، طرح های مختلف آبیاری نوین به وسعت سه هزار و ۳۰۰ هکتار با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان به بهره برداری می رسد.
به گفته وی، بهره برداری از ۳۵ کیلومتر راه اصلی سروستان – خرامه و ۱۵ کیلومتر باند دوم جاده شیراز – فیروزآباد و چهار کیلومتر کمربندی فسا در مجموع به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان نیز در حوزه راه و شهرسازی پیش بینی شده است.
افشانی اظهار کرد: آبرسانی به ۷۱ روستا با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار، ۲۱ طرح کشاورزی با ۶۳ میلیارد تومان ، چهار طرح در شهرک های صنعتی استان، ۲۵ باب فضای آموزشی با ۱۳ و نیم میلیارد تومان، مرکز نگهداری و درمان معتادان شیراز با ۶.۴ میلیارد تومان و ۳۳ طرح حوزه صنعت و معدن در استان با ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیز در این سفر به بهره برداری می رسند.
بنا بر اعلام استاندار فارس، در سفر رئیس جمهوری به این استان طرح های دیگری همچون مرکز سنجش مهارت شیراز با ۳.۵ میلیارد تومان، ۱۰ باب کتابخانه در شیراز با سه میلیارد تومان، ۱۲ پروژه در حوزه صنایع الکترونیک با ۷۸ میلیارد تومان، ۲۲۰ طرح بهداشت و درمان با ۱۹۷ میلیارد تومان نیز به بهره برداری می رسند.
استاندار فارس تصریح کرد: همچنین همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان چندین پروژه کلنگ زنی خواهد شد که از جمله می توان به پروژه شهر سلامت اشاره کرد.
افشانی ادامه داد: این پروژه در زمینی به مساخت ۸۰۰ هکتار اجرا خواهد که شامل مجموعه های درمانی، رفاهی، گردشگری و اقامتی خواهد بود.
وی اضافه کرد: اعتبار اعلام شده برای اجرای این پروژه هفت و هشت دهم میلیارد دلار است که توسط بخش خصوصی و در چند فاز هزینه خواهد شد.
استاندار فارس ادامه داد: عملیات اجرای طرح توسعه فولاد پاسارگاد نیز که پارسال ۲۸۶ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آن مصوب شد در این سفر آغاز خواهد شد.
او گفت: کل اعتبار این پروژه یک هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان است که ۲۹۰ میلیون دلار آن ارزی و مابقی ریالی است.
افشانی اضافه کرد: گازرسانی به ۲۶۰ روستای استان، ۳۱ کیلومتر از بزرگراه شیراز – اهواز و ۳۶ پروژه بهداشتی و درمانی با ۵۱ میلیارد تومان اعتبار از دیگر پروژه هایی است که عملیات اجرایی آنها در سفر رئیس جمهوری به فارس آغاز خواهد شد.
رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت پیش از این اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به استان فارس سفر کرده بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار