اگر هنر به سمت ابتذال های اخلاقی، سیاسی و طایفه ای و... کشیده شود به هنر خیانت شده و حق هنر به درستی ادا نشده است.
کد خبر: ۴۰۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴ 17 April 2017
تابناک فارس به نقل از نورآنلاین: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برخی از هنرمندان ممسنی با امام جمعه شهرستان دیدار کردند در این همایش حجت الاسلام محمد یعقوبی بیان داشت:  جلسه با هنرمندان کمتر از نشست شورای ادارای و شورای فرهنگ عمومی نیست. لزوم برگزاری بیشتر این همایش ها و تبادل تجربیات در راستای بهبود فرهنگ جامعه بیشتر احساس می شود.

در کشور متصدی اصلی  هنر و فرهنگ معلوم نیست لذا کار تولید مناسب را سخت می کند. باید تولید محتوای مناسبی داشته باشیم و تا به این موضوع دقت نشود کازها درست نمی شود.

ما حتی در عرصه هنر با مساله قاچاق روبرو هستیم و رواج محصولات غربی و عدم توجه به تولیدات داخلی ضربات سنگینی به جامعه می زند. تولیدات ملی باید حمایت شود هنر ظرفیت بسیار مناسبی برای تولید و کارافربنی دارد و در دهه های قبل متاسفانه به این موضوع توجه نشده است.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: تولیدات خارجی ذائقه مخاطب ایرانی را تغییر داده است و دیگر به تولیدات غربی عادت داده شده اند با وجود چنین تولیدات خارجی، دیگر مخاطب ما آثار و هنرهای ایرانی را نمی پذیرد لذا انتظار می رود هم اثار ماندگار تری تولید شود و هم از انها حمایت شود بهترین تولید آن است که با فرهنگ دینی و ارزشی و ایرانی آمیخته شود.

 

امام جمعه ممسنی در ادامه با اشاره به برخی از آسیب های جامعه گفت: هنر مقدس است و نباید خرج ابتذال شود این گونه هنر نمی تواند ماندگار شود وضعیت عروسی های شهرستان را ببینید آیا واقعا هنر باید صرف چنین ابتذال هایی شود بهترین جایگاه و معدنی که می توانید هنر های ماندگار استخراج کنید دوران دفاع مقدس  است.

وی خطاب به هنرمندان گفت:  اگر هنر به سمت ابتذال های اخلاقی، سیاسی و طایفه ای و...  کشیده شود به هنر خیانت شده و حق هنر به درستی ادا نشده است.

 

سید ابراهیم حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ممسنی نیز در این همایش  با اشاره به اینکه شهرستان ممسنی 500 هنرمند دارد که حدود 300 نفر آنها  در رشته های مختلف فعال می باشند، گفت: از روز 20 فروردین و سالروز شهید آوینی، هفته هنر انقلاب آغاز می شود. غبار روبی گلزار شهدا، نمایشگاه خوشونویسی و نقاشی در نماز جمعه، نمایشگاه نقاشی در سرای هنرمندان، دیدار با خانواده شهدا، مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب در خانه فرهنگ و برگزاری نشست شب شعر از مهمترین برنامه های این هفته می باشد.


وی افزود: 9 انجمن در رشته های مختلف همچون نمایش، خشنویسی، اصحاب رسانه و قلم، تجسمی و... فعال هستند انجمن تعزیه شهرستان  نیز در سطح استان جایگاه ممتاز دارد و تمام گزوه های تعزیه ممسنی ساماندهی شده اند و حدود  20 گروه در سول یک سال حدود 70 اجرا دارند و از نظر کمیت و کیفیت جز گروه های برتر استان فارس هستند .

حسینی  با اشاره به اینکه 20 خبرنگار رسما در شهرستان فعالیت می کنند گذری نیز به وضعیت اصحاب قلم زد و گفت: از نظر شاعران نیز جایگاه ممسنی با توجه به گویشی که دارند دارای شرایط ویژه ای است و برترین شاعران استان فارس از شهرستان ممسنی هستند. همچنبن 80 نویسنده در شهرستان دارای آثار چاپ شده هستند که تعداد آثار منشر شده ی  آنها به عدد 130 می رسد.

از نظر فیلم بلند و فیلم کوتاه نیز اثار خوبی در سطح شهرستان توسط هنرمندان تولید شده است و در شبکه های استانی و کشوری پخش شده است.

وی در پایان با مطرح کردن گلایه ای افزود: با وجود تمام این افتخارات باز هم از نظر اعتبارات با مشکلات زیادی روبرو هستیم و این مساله فقط مربوط به ممسنی نیست و در سطح کشور این مشکل وجود دارد و کمتر به حوزه هنر و فرهنگ توجه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار