گلزارهای گل محمدی در میمند به بار نشستند و غنچه های این گل خوشبو باز شدند، گل کاران میمندی از فردا دست به کار چیدن و برداشت آن می شوند و قرار است با آن گلاب نابی را به مردم کشور و حتی خارج از کشور عرضه کنند.
کد خبر: ۴۰۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 13 April 2017
تابناک فارس به نقل از خبر جنوب:گل هاي محمدي با 10 روز تاخير به دليل سرماي هوا به گل دهي رسيدند و غنچه هاي آن باز شدند و بزرگ ترين گلخانه طبيعي كشور آماده برداشت گل شد.
 
رييس اتحاديه گلابگيران ميمند با بيان اين كه از فردا برداشت گل از جنوب ميمند آغاز و به تدريج به ديگر مناطق اين بخش مي رسد، افزود: جشن برداشت گل محمدي در ميمند 15 ارديبهشت ماه برگزار مي شود كه عموم مردم مي توانند در آن شركت كنند.
 
محمد رييسي با بيان اين كه گل دهي گل هاي محمدي ميمند به دليل سرما به تعويق افتاد، افزود: در سال هاي گذشته برداشت گل در ميمند از 15 فروردين ماه آغاز مي شد اين در حالي است كه به دليل سرماي هوا، اين امر با 10 روز تاخير رو به رو شد و از فردا 25 فروردين ماه اين كار از جنوب ميمند آغاز مي شود و سوم و چهارم ارديبهشت به مركز ميمند مي رسد.
 
وي با بيان اين كه بارندگي هاي شديد پارسال نه تنها به گلزارهاي ميمند صدمه نرساند بلكه توليد گل محمدي را نيز افزايش داد، افزود: امسال به توليد گل محمدي حدود 40 درصد اضافه مي شود و از 2500 تن گل در سال گذشته پيش بيني مي شود به 3200 تا 3500 تن افزايش پيدا كند.
 
رييسي با احتمال خرید گل محمدي كيلويي 7 هزار تومان از كشاورزان گفت: پارسال گل محمدي به همين قيمت خريداري گرديد و در تلاشيم نگذاريم امسال با نرخي كمتر خريداري شود.وي ادامه داد: سطح زير كشت گل محمدي در ميمند امسال با افزايش 200 هكتاري نسبت به پارسال به 1300 هكتار رسيد كه 800 هكتار آن گلزارهاي آبي و 500 هزار هكتار ديم است.
 
رييس اتحاديه گلابگيران ميمند يادآور شد: از هر هكتار از اراضي دیم 3_2 هزار تن و اراضي آبي 7-5 تن گل برداشت مي شود كه البته گل هاي پرورش يافته در اراضي ديم به دليل آن که كاملا ارگانيك است كيفيت بسيار بهتري دارد.
 
رييسي با بيان اين كه گلاب دهي گل هاي محمدي ديم و آبي هيچ تفاوتي با هم ندارد، افزود: از هر تن گل محمدي يك تن گلاب خالص به دست مي آيد كه البته اگر مشتري ها مايل باشد مي توان با اضافه كردن آب از هر تن گل 2 تن گلاب استحصال نمود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مریم
|
United Kingdom
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
عااااااالی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار