عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر بهبود معیشت مردم در فضای رشد و بالندگی دیده نشود همه اقدامات بی اثر می‌شود گفت: فقر می‌تواند استقلال سیاسی و نظامی را از ما بگیرد.
کد خبر: ۴۰۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 13 April 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم:آیت‌الله اسدالله ایمانی  اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و تلاش دشمن در عرصه مسائل اقتصادی و معیشتی امسال نیز مقام معظم رهبری برای چندمین مرتبه شعار سال را بر مبنای مسائل اقتصادی انتخاب کردند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب شعار سال را مانند سال‌های گذشته اقتصاد مقاومتی با زیرمجموعه تولید و اشتغال نام‌گذاری کرده‌اند افزود: نام‌گذاری مکرر سال با عنوان اقتصاد مقاومتی نشانگر این است که مسائل سیاسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی جای خود را پیداکرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مسائل مختلف اعم از سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جای خود را در جامعه پیداکرده است، تصریح کرد: رشد و بصیرت سیاسی برای مردم در جامعه به وجود آمده و مسائل معنوی در حال رشد و شکل‌گیری است.

وی عنوان کرد: اگر برای بهتر شدن معیشت مردم فضای رشد و بالندگی دیده نشود و مورد توجه قرار نگیرد، همه کارها نقش خود را از دست خواهند داد و نمی‌توانند اثرگذاری لازم را داشته باشند که به‌این‌ترتیب فقر می‌تواند استقلال سیاسی و نظامی  را از ما بگیرد.

ایمانی بیان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سیاست‌های کلان نظام را رصد می‌کنند بازهم می‌بینیم که جزئیات اقتصاد را هم بیان و راه‌کارها را هم مشخص می‌کنند که این امر نشان از اهمیت بالای مسائله است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب معتقد است که باید از امکانات خارج از کشور استفاده کرد اما نگاه اصلی باید به امکانات درون جامعه باشد که تحریم‌ها و برخوردهای دشمن نتواند به پایه‌های اقتصاد ضربه‌ای وارد کند.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را باید با سرمایه و کار ایرانی دنبل کرد، تصریح کرد: باید از امکانات خارج به‌جا و به‌موقع استفاده کرد اما اینکه بخواهیم نگاه به سرمایه‌گذار خارجی داشته باشیم با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهیم شد.

وی اظهار داشت: مشکلاتی که در عرصه اقتصاد در کشور وجود داشته  عمدتا مربوط به وابستگی به نفت و سیاست‌های خارجی بوده که درواقع نباید اقتصاد کشور به این شکل اداره شود بلکه می‌خواهیم مسئولان آن‌چنان مسائل اقتصادی را اداره کنند که تحریم‌ها دشمن نتواند ضربه‌ای به اصل اقتصاد وارد کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار