رئیس دادگستری شهرستان چرداول و رئیس شورای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخابات گفت: کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا از انجام تبلیغات زود هنگام اجتناب کنند چون ممنوع است و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.
کد خبر: ۴۰۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 06 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ سیدعلی نوربخش اظهار کرد: براساس اصل 156 قانون اساسی پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی بر عهده دستگاه قضایی است و بر این اساس شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در چرداول تشکیل و به پرونده های تخلفات احتمالی کاندیداها به صورت ویژه رسیدگی می شود.
 
وی افزود: دستگاه قضایی با بی طرفی کامل ضمن رصد فضای انتخابات با هرگونه تخلف برخورد می کند لذا از تمام کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا در خواست می کنیم نظم و قانون، اخلاق اسلامی و انتخاباتی را رعایت کرده و از تخریب رقیب و اقدام های مایوس کننده و تفرقه انگیز پرهیز کنند تا زمینه برای برگزاری انتخاباتی پرشور فراهم شود.
 
رئیس دادگستری شهرستان چرداول تاکید کرد: برگزاری سالم و رقابتی انتخابات در کشور مان، سندی بر اهمیت دموکراسی از نظر نظام و واگذاری امور مردم به خود مردم است لذا انتخابات شورای شهر و روستا از اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است.
 
نوربخش یادآور شد: دستگاه قضایی در کنار مجریان انتخابات هدف خود را برگزاری سالم انتخابات و صیانت از آرای مردم دانسته و ضمن فراهم سازی بستر مناسب و امن برای این عرصه مهم با مختل کنندگان امنیت، آرامش و سلامت انتخابات برخورد شدید و قانونی می کند.
 
وی اضافه کرد: تبلیغات زود هنگام کاندیداها در فضای مجازی نیز جزء موارد تخلف محسوب می شود بنابراین از آنان می خواهیم در زمان قانونی و رسمی تبلیغات، برای این منظور استفاده کنند.
 
به گفته وی، انتخابات یک فرصت مناسب برای انتخاب افراد دلسوز و انقلابی است و مسئولان تلاش می کنند تا انتخاباتی پرشور، قانونی، سالم و با حضور حداکثری مردم برگزار کنند.
 
شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در 83 روستا و پنج شهر این شهرستان همزمان با سراسر کشور روز جمعه 29 اردیبهشت همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار