رئیس کمیته اطلاع‌ر سانی ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم گفت: بیش از یک میلیون نسخه نقشه و بروشور راهنمای زائران در نوروز ۹۶ در استان قم تهیه و توزیع شد.
کد خبر: ۳۹۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۸ 28 March 2017
به گزارش تابناک قم، سیدرضا علیزاده طباطبایی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در سال جاری توسط کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسیلات زائران و خدمات سفر استان قم گفت: برای نوروز ۹۶، در استان قم بالغ بر یک میلیون نقشه و بروشور راهنمای زائرین تهیه شده است.

وی با بیان اینکه تهیه اقلام اطلاع رسانی و خدمات فرهنگی با اقدامات خوبی توسط شهرداری صورت گرفته است افزود: دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی، مکان‌های اقامتی و بخش‌های اقتصادی استان نیز در این امر مشارکت داشتند و با تهیه آخرین نقشه تغییرات ترافیکی شهر، اطلاع‌رسانی مناسبی در زمینه مسیریابی و مراکز خدماتی صورت گرفته است.

وی از نصب تابلوهای چند زبانه اطلاع‌رسانی مسیرهای تردد شهری به عنوان یکی از بهترین اقدامات سال جاری نام برد و اظهار کرد: این اقدام در راستای راهنمایی شهری برای زائران داخلی و خارجی در قالب سازه‌های ماندگار انجام شده است و تعداد زائران پرسشگر و مسافران سردرگم در سطح شهر را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

علیزاده طباطبایی به برنامه‌ریزی در راستای ارائه بسته‌های اطلاع‌رسانی به زائران اشاره کرد و افزود: در ورودی‌های شهر قم از محورهای مختلف، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی توسط شهرداری، هلال احمر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و... برپا شده است.

وی از ایجاد ۷ پایگاه ویژه اسکان مدارس توسط اداره کل آموزش و پرورش خبر داد و تاکید کرد: فعال‌کردن و به کارگیری ظرفیت مجموعه‌هایی همچون سامانه ۱۳۷ شهرداری و انتشار کتابچه راهنمای شهر و ویژه‌نامه نوبهار قم نیز از اقدامات صور گرفته است.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل استانداری قم از نقشه کامل شهر قم، مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و جزئیات مراکز خدماتی در شهر به عنوان اطلاعات کتابچه‌های توزیعی توسط شهرداری قم یاد کرد که موجب رضایت زائران در این زمینه شده است.

وی همچنین به بازدیدهای متعدد و روزانه استاندار قم در ایام سفرهای نوروزی از مراکز خدماتی و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها که هر روز و در ساعت‌های مختلف از مراکز بهداشتی درمانی، امدادی، خدماتی، اقامتی، اسکان و غیره صورت گرفته است مسئولان امر گزارش‌هایی را ارائه کرده‌اند و استاندار قم نیز در صورت لزوم دستورات ویژه‌ای را صادر کرده است.

‌رئیس کمیته اطلاع‌ر سانی ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم همچنین به برپایی نمایشگاه «آرامش زندگی، عطر یاس» ویژه سبک زندگی اسلامی با حمایت استاندار قم خبر داد و افزود: این نمایشگاه در راستای فرمایشات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای بهره‌مندی زائران در میدان نبوت برپا شده است که تا پایان سفرهای نوروزی، همه روزه از ساعت ۱۶ تا  ۲۲ میزبان مردم خواهد بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار