مدیر کل تعزیرات حکومتی قم گفت: از ابتدای اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز در یکم اسفندماه سال گذشته تا ششم فروردین ماه 96، 240 پرونده تخلف از واحدهای صنفی تشکیل شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۹۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۵ 28 March 2017
به گزارش تابناک قم، مهدی ریاضی افزود: طرح نظارتی ویژه ایام نوروز توسط اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم در 2 نوبت انجام می شود که مرحله نخست آن از ابتدای اسفندماه 1395 تا پایان سال انجام پذیرفت و مرحله دوم این طرح از ابتدای سال جاری شروع شد و تا پانزدهم فروردین ماه سال 1396 ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در مرحله اول گشت های مشترک با حضور بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، اتاق بازرگانی، میراث فرهنگی، شرکت پخش فرآورده های نفتی، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط با مسائل نظارتی، انجام شد.

وی ادامه داد: در این مرحله بازرسی از هتل ها و مراکز اقامتی، مجتمع های بین راهی و فروشگاه هایی که مایحتاج مردم را در شب عید عرضه می کردند مانند فروشگاه های فروش کیف، کفش و پوشاک، آجیل، شیرینی و خشکبار مورد توجه قرار گرفت.

ریاضی گفت: از ابتدای اجرای طرح نظارت ویژه نوروزی در اول اسفندماه سال 95 تا پایان روز ششم فروردین 96، یکهزار و 200 بازرسی از مراکز یادشده توسط 120 گروه و گشت بازرسی انجام شده است.

وی افزود: در این بررسی ها 240 پرونده تخلف از واحدهای صنفی مختلف تشکیل شد و این پرونده ها برای بررسی های تکمیلی و صدور حکم به شعبه های تعزیرات حکومتی استان قم ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: در گشت های تعزیرات حکومتی به مسائلی همچون گران فروشی، کم فروشی، تقلب، رعایت نکردن بهداشت و عرضه کالاهای فاقد استاندارد مورد توجه قرار گرفت؛ پرونده های تشکیل شده خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گرفتند و در برخی از پرونده ها، متخلفان به پرداخت جریمه نقدی و معدوم کردن کالای فاقد کیفیت خود، محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: در ایام نوروز کارکنان اداره کل تعزیرات حکومتی استان در شیفت های کاری منظم در خدمت همشهریان و زائران کریمه اهل بیت (ع) بودند.

وی افزود: این اداره کل بر اساس قانون وظیفه نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی را برعهده ندارد و تنها موضوع رسیدگی به تخلفات واحدهای صنفی برعهده این نهاد است، اما به منظور همکاری با دستگاه های نظارتی و رفاه حال مردم، نمایندگاه اداره کل تعزیرات حکومتی قم در گشت های نوروزی شرکت می کنند.

وی بیان کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی همواره حامی مردم و مصرف کنندگان گرامی کالا و خدمات است و در ایام نوروز به صورت ویژه به شکایات مردمی پاسخ رسیدگی می کند.

ریاضی گفت: مردم می توانند شکایت های خود را از واحدهای صنفی و شرکت های تولیدی و خدماتی را با سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت درمیان گذارند تا پس از طرح شکایت، گشت های رسیدگی به تخلفات با حضور ماموران اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم در کوتاه ترین زمان به مساله رسیدگی و برخورد قانونی را اعمال کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار