رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه هیأت‌های اجرایی به مدت 10 روز استعلام چهارگانه‌ای را برای تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا انجام می‌دهند، گفت: نظر نهایی هیأت نظارت استان در قانون فصل‌الخطاب است.
کد خبر: ۳۹۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 27 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،یوسف شاه‌حسینی، اظهار داشت: مهلت ثبت‌نام پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به پایان رسیده است.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، 35 نفر از پاوه، 65 نفر از گیلان‌غرب، 79 نفر از کنگاور، 62 نفر از دالاهو، 34 نفر از هرسین، 48 نفر از هرسین، 75 نفر از سرپل‌ذهاب، 123 نفر از اسلام‌آباد‌غرب و‌ 331 نفر از شهر کرمانشاه، تعداد داوطلبان ورودی به انتخابات شورای شهر(استان کرمانشاه) است.

وی با بیان اینکه هیأت‌های اجرایی به مدت 10 روز استعلام چهارگانه‌ای را برای تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا انجام می‌دهند، گفت: مبنای اولیه تایید و یا رد صلاحیت افراد در هیأت‌های اجرایی است.

شاه‌حسینی با اشاره به اینکه هیأت‌های اجرایی استعلام‌های مربوطه را از نیروی انتظامی، ثبت‌احوال، قوه قضائیه و وزارت اطلاعات می‌گیرند، ادامه داد: پروند‌ه‌های نامزدهای انتخاباتی بعد از تایید هیأت‌های اجرایی به هیأت‌های نظارت ارجاع داده می‌شود.

این مسؤول به بررسی پروند‌ه‌ها در هیأت اجرایی اشاره و بیان کرد: اگر هیأت اجرایی صلاحیت کسی را رد کرد و هیأت نظارت آن را تایید کند، نظر هیأت نظارت مبنا قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در قانون نظر نهایی هیأت نظارت استان فصل‌الخطاب است، تصریح کرد: هیأت‌های نظارت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید نظارت کنند تا در همه مراحل، انتخابات راه قانونی و درست خود را بپیماید.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: اگر کسی درخصوص رد صلاحیت خود اعتراض و یا شکایت داشته باشد می‌تواند به مدت چهار روز آن را به هیأت نظارت بالادستی‌ ارجاع دهد.

وی خاطرنشان کرد: امکان برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی در شهرستان‌های کرمانشاه و سنقروکلیایی وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار