نماینده سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب شعار سال تحت عنوان" اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: این شعار هم بیانگر درد است و هم نشان دهنده راه درمان، چرا که در محتوای آن همه به مسائل و مشکلات مهم کشور اشاره شده و هم برای درمان این مشکلات چاره اندیشی شده است.
کد خبر: ۳۹۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 27 March 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،،حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا ، افزود: این شعار در صورت تحقق، می‌تواند راهبرد خوبی برای عبور از شرایط بحران و رکود پیش روی کشور باشد.

حسینی‌کیا تحقق شعار سال را در گروی فرهنگ‌سازی برای استفاده از تولیدات داخلی عنوان و تاکید کرد: هنوز فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در کشور جا نیفتاده و  مردم تمایل چندانی به خرید تولیدات داخلی ندارند.

وی در ادامه با اشاره به آمار بالای فارغ‌التحصیلان بیکار در کشور افزود: استفاده از این ظرفیت‌های انسانی مهم می‌تواند در برون رفت از مشکلات اثرگذار باشد، این در حالیست که متاسفانه  اغلب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دنبال کارهای اداری و پشت میزنشینی هستند که این ضعف فرهنگی است. برای حل مشکل باید به سمت تولید و کارآفرینی پیش رفت که نقش دانشگاه‌ها در تربیت نسل کارآفرین مهم و اثرگذار خواهد بود.

وی در ادامه پای کار بودن مردم از اقشار مختلف را در تحقق شعار سال اثرگذار دانست و تاکید کرد: اگر مردم پای کار باشند و خرید کالای ایرانی را در برنامه داشته باشند بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد، هرچند دستیابی به این مهم مستلزم تلاش در جهت بالا رفتن کیفیت تولیدات داخلی و فراهم کردن قدرت رقابتی بیشتر با نمونه‌های خارجی است.

حسینی‌کیا در ادامه با اشاره به اینکه برای تحقق این شعار دولت باید چندین کار را در برنامه داشته باشد، تصریح کرد: سهل‌الوصول شدن دریافت تسهیلات بانکی، تغییر وضعیت مالیات و پایین آمدن نرخ آن به تناسب میزان تولیدات، افزایش ظرفیت‌های صادراتی، بیشتر کردن ظرفیتهای تولیدی و...  راهکارهای خوبی هستند که در جهت تحقق شعار سال باید در اولویت قرار گیرند.

نماینده سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سهل الوصول کردن دریافت تسهیلات و جهت دهی آنها به سمت تولید و اشتغال از سوی قوه مجریه در کنار ایجاد امنیت تولیدی و مبارزه با اخلاگران از سوی قوه قضاییه خواهد توانست نقش مهمی در تحقق شعار سال داشته باشد.

وی تاکید کرد: قوه مجریه باید از خود شروع کرده و استفاده از تولیدات خارجی را در ادارت و ارگانها ممنوع کرده و به این ممنوعیت پایبند باشد.

نماینده سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه به تولید و فرآوری بر اساس تقاضای بازارهای جهانی و بازاریابی جهانی برای صادرات در کنار توجه به ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های مختلفی مثل کشاورزی، صنعت و گردشگری می‌تواند در برون رفت کشور از مسائل تولیدی و اشتغال اثرگذار باشد.

حسینی‌کیا  افزود: اینکه اقتصاد مقاومتی در چندین سال متوالی در نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته به این دلیل است که هنوز پذیرش این موضوع برای عده‌ای سخت است و این در حالیست که امروز اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش ایران اسلامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار