وزیر صنعت، معدن و تجارت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات با کمک نظام بانکی طی سال گذشته به صنایع کوچک و متوسط خراسان جنوبی پرداخت شده است.
کد خبر: ۳۹۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹ 22 March 2017
محمدرضا نعمت زاده در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه زیرساخت فولاد کشور با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی مردمانی بسیار خونگرم و صمیمی دارد، اظهار کرد: کارخانه سیمان استان به عنوان دومین کارخانه سیمان در استان افتتاح شد.
وی با بیان اینکه مقرر شده است ظرف دو هفته آینده محصل این کارخانه به تولید برسد، افزود: با توجه به اینکه استان خراسان جنوبی دارای معادن سرشار سنگ آهن است دو پروژه مهم نیز در زمینه زنجیره فولاد به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از پنج طرح مهم تا پایان سال جاری در استان راه اندازی خواهد شد، بیان کرد: پروژه زغال کک طبس نیز در مراحل نهایی قرار دارد و طی دو، سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امیدواریم معادن سنگ زغال استان تا پایان سال جاری توسعه پیدا کند، گفت: طی سفر قبلی در دی ماه سال گذشته آستان قدس رضوی قول احداث واحد بزرگ تولید سنگ های ساختمانی برای صادرات در استان را داد که خوشبختانه مقدمات آن فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه از چهار هزار کیلومتر نقشه برداری هوایی در کشور دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطی مربوط به استان خراسان جنوبی بوده است، گفت: در این زمینه نیز در حال تکمیل مطالعات هستیم.
نعمت زاده ادامه داد: تا کنون معادن جدیدی در زمینه های فلزی شناسایی شده است و نتیجه نهایی ظرف سال جاری اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری در بخش مواد عایق و نسوز در استان خراسان جنوبی از سال های گذشته، اظهار کرد: این پروژه در دولت تدبیر و امید رونق پیدا کرد  و ظرفیت آن به ۱۰ هزار تن به صورت سالیانه افزایش پیدا کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرف سال گذشته با کمک نظام بانکی ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط استان تعلق گرفته است، افزود: ۴۰۰ واحد موفق به دریافت تسهیلات شدند که امیدواریم صنایع کوچک نیز پا به پای صنایع بزرگ تولید خود را افزایش دهند.
نعمت زاده ادامه داد: امیدواریم طلا، مس و آهن نیز در کنار سنگ های معدنی برای منطقه و مردم پر رونق باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار