مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، با اشاره به وقوع چندین حادثه رانندگی منجر به فوت و جرح در این استان در چند روز گذشته گفت: علت اصلی وقوع این حوادث عامل انسانی است.
کد خبر: ۳۹۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶ 22 March 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علیرضا سیاهپور افزود: به رغم وجود تابلوها وعلائم راهنما در جاده ها و هشدارهایی که از سوی پلیس به رانندگان داده می شود اما برخی رانندگان با بی توجهی نسبت به این علائم و هشدارها زمینه ساز بروز حادثه و به خطر انداختن جان خود، خانواده و دیگر هموطنان می شوند.
وی اظهار کرد: تخطی از سرعت مطمئنه، خواب آلودگی، بی توجهی نسبت به جلو و انحراف به چپ همه از جمله دلایل اصلی حوادثی است که طی روزهای اخیر در محورهای فارس شاهد وقوع آنها بوده ایم.
سیاهپور از رانندگان خواست که عجله و شتاب را در هنگام رانندگی کنار بگذارند و با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به هشدارهای پلیس و نیروهای راهداری سفری خاطره انگیز را برای خود و خانوادهشان رقم بزنند.
به گفته فرمانده انتظامی فارس، از 26 اسفندماه 95 تا اول فروردین 96 شمار جانباختگان در سوانح جاده ای در این استان 16نفر بود که بیشتر آنها به علت واژگونی خودرو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس بیان کرد: این اداره کل به منظور نظارت دقیق تر و بیشتر بر تردد خودروها تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی امسال اقدام به نصب 79 سامانه هوشمند کنترل سرعت در جاده های استان کرد که هم اینک تعداد این دوربین ها به 136 دستگاه رسیده است.
سیاهپور افزود: علاوه بر این امسال شاهد افزایش استقرار اکیپ های ثابت و گشت های سیار پلیس در جاده های استان خصوصا محورهایی که بیشترین میزان تصادفات را در سال های گذشته داشته اند، هستیم.
وی اضافه کرد: گشت های این اداره کل نیز در کنار پلیس اقدام به انجام گشت های مشترک در طول شبانه روز می کنند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، با اشاره به کاهش هشت درصدی استقبال مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای انجام سفرهای نوروزی در مقایسه با نوروز پارسال گفت: به رغم اقداماتی که برای خدمات رسانی هرچه مطلوب تر به شهروندان در این زمینه انجام داده ایم از جمله عدم افزایش قیمت و فروش اینترنتی بلیت، امسال شاهد این میزان کاهش بوده ایم.
وی افزود: قطعا استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به کاهش بار ترافیکی جاده ها و کاهش تصادفات و حوادث رانندگی کمک بسیاری خواهد کرد که امیدواریم این مهم از سوی مردم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
سیاهپور در خصوص مسدود شدن محور ابوالحیات نیز گفت: این محور نه به دلیل ریزش کوه بلکه برای رفع خطر و جلوگیری از ریزش، روز سه شنبه به مدت 2 ساعت توسط راهداران مسدود شد و پس از پایین آوردن سنگ بزرگی که احتمال سقوط آن وجود داشت محور مجددا بازگشایی شد.
او افزود: این اقدام در حقیقت یک کار پیشگیرانه بود و در صورت نیاز و برای حفظ جان هموطنان در محورهایی که چنین تهدیدهایی وجود داشته باشد انجام خواهیم داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار