گران فروشی برخی از میوه‌فروش‌های سطح شهر شیراز و همچنین کمبود نظارت بر روند عرضه این کالاها سبب شده مردم با سردرگمی و گرانی روبه‌رو شوند.
کد خبر: ۳۹۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴ 21 March 2017
ابناک فارس به نقل از تسنیم:تدر حالی که مسئولان در استان فارس قیمت مصوب میوه شب عید را بارها اعلام کرده‌اند، اما گران فروشی برخی از میوه‌فروش‌های سطح شهر و همچنین کمبود  نظارت بر روند عرضه این کالاها سبب شده مردم با سردرگمی و گرانی روبه‌رو شوند.

این روزها اگر به مغازه‌های میوه‌فروشی و بازارچه‌های میوه در شیراز سری بزنید به خوبی با کاهش تنوع و افزایش قیمت‌ها مواجه می‌شوید، به گونه‌ای که قیمت میوه‌هایی مانند سیب و پرتقال بیش از سه تا چهار برابر آن چیزی  است که مسئولان بارها اعلام کرده‌اند.

به گفته مینا زرگر شهروند شیرازی که برای خرید میوه به یکی از میوه فروشی‌های شیراز آمده است، پرتقال هر کیلو 9 تا 12 هزارتومانی  و سیب کیلویی 6 هزار تا 7500 تومانی سبب شده پوست مردم برای خرید میوه کنده شود.

وی که معتقد است برخی از عادت‌های گران فروختن اجناس حالا دیگر به فرهنگ تبدیل شده و همین امر سبب شده تا در هر مناسبتی با  گران کردن اجناس کاهش تورم به مردم گوشزد کنند.

یکی دیگر از شهروندان شیرازی  که نخواست نامش مطرح شود نیز بیان کرد: میوه طرح تنظیم بازار را نمی‌توان در مغازه‌ها پیدا کرد و علاوه بر آن کیفیت پرتقال‌های تنظیم بازار مناسب نیست علاوه بر آن قیمت متفاوت در نقاط مختلف سطح شهر سبب شده که قشر ضعیف توان خرید میوه نداشته باشند.

این مشکلات شهروندان شیرازی در توزیع میوه طرح تنظیم بازار سبب شد که آنها هنگام خرید سرگردان شوند و در نهایت مجبور باشند میوه‌های دستچین را با قیمت بالا برای شب عید خریداری کنند.

چندی پیش مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز توزیع پرتقال و سیب تنظیم بازار در 120 غرفه شیراز خبر داده بود. به گفته هدایت‌الله رحیمی در طرح تنظیم بازار شب عید هر کیلو سیب 3000 تومان و هر کیلو پرتقال 3500 تومان فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه 100 میوه‌فروشی و 20 غرفه در بازارچه‌های شهرداری مسئول توزیع میوه طرح تنظیم بازار شب عید هستند، افزود: میوه طرح تنظیم بازار به اندازه نیاز استان ذخیره شده است و شهروندان هیچ نگرانی بابت تامین این کالا نداشته باشند.

محمدمهدی قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز مرحله توزیع میوه تا 2 روز آینده خبر داده و گفته است عرضه‌کنندگان   ملزم به عرضه میوه به قیمت‌های تعیین شده هستند و ناظران بر روند فعالیت غرفه‌های فروش میوه نظارت دارند.

قاسمی با اعلام اینکه عرضه میوه و مرغ با قیمت مصوب از اواخر اسفند آغاز شده و تا پایان نوروز سال 1396 ادامه دارد، می‌گوید: هدف از اجرای طرح توزیع میوه شب عید، کنترل عرضه و تقاضا و کوتاه کردن دست سودجویان است.

وی با اشاره به گران‌فروشی برخی از میوه‌های مانند سیب، پرتقال و کیوی می‌افزاید: سرمای زمستان 95 سبب شد که بسیاری از باغات مرکبات در کشور دچار خسارت شوند و همین امر گرانی این میوه‌ها را سبب شده است.

به گفته قاسمی سالانه در استان فارس 1.5 میلیون تن انواع لیمو وپرتقال در استان تولید میشود که تاکنون تمامی میوه‌های توزیع شده در استان، محصولات کشاورزان فارس بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس می‌گوید: توزیع مرحله دوم پرتقال طرح تنظیم بازار به دلیل افزایش کیفیت هر کیلو صد تومان افزایش می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار