معاون استاندار قزوین خبر داد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در ابتدای دولت یازدهم مسکن مهر استان 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و برنامه فروردین 96 بزرگ‌ترین پارک درون شهری کشور در شهرک مهرگان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۳۹۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 15 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرخزاد در نشست خبری که با موضوع تسهیلات نوروزی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در بخش شهری حدود 750 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به شهرداری‌های استان اختصاص یافته که از این مقدار 200 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده تأمین شده است.

وی اضافه کرد: 70 میلیارد تومان ارزش افزوده هم برای اجرای پروژه‌های عمرانی روستاها پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: به منظور کمک به توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام راحل یک هزار واحد نیروگاه خانگی پنج کیلووات در دستور کار قرار دارد.

فرخزاد عنوان کرد: احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در قالب یک پروژه شرکت شهرک‌های صنعتی اتفاق افتاده که کمک می‌کند بهره‌وری از آب و خاک را تا 80 درصد افزایش داده و در حوزه صادرات محصولات هم فعالیت جدی‌تری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: توسعه باغات انگور استان قزوین با اعتبار 10 میلیارد تومان، 20 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان با اعتبار 146 میلیارد تومان اعتبار در دستور کار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اهمیت پروژه بیابان‌زدایی در استان گفت: عملیات اجرایی بیابان زدایی پنج هزار هکتار از اراضی استان آغاز شده که هفت میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

فرخزاد بیان کرد: قبل از سال 92 فقط 6 هزار هکتار از اراضی استان بیابان‌زدایی شده بود در حالی که برای امسال و سال آینده پنج هزار هکتار از عملیات اجرایی کنترل بیابان انجام می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه پروژه انتقال آب سد طالقان قبل از انقلاب هم پیگیری می‌شد، افزود: این پروژه از فروردین سال آینده آغاز می‌شود که براساس آن حدود 60 میلیون مترمکعب آب شرب از سد طالقان به استان قزوین انتقال می‌یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: آب طالقان به لحاظ کیفیت بهترین آب است و با اجرای این پروژه یک تحول جدی در تأمین آب شرب استان رخ می‌دهد.

فرخزاد ادامه داد: در حوزه ساماندهی پسماندها اقدامات خوبی صورت گرفته که از آن جمله تجهیز سایت محمدآباد و جمع‌آوری پسماندهای عفونی و بیمارستانی است.

وی با اشاره به دوخطه کردن راه‌آهن قزوین تهران عنوان کرد: امیدواریم اردیبهشت 96 این پروژه افتتاح شود که قطع به یقین کمک بسیاری به جابه‌جایی مطمئن مسافران می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین مطرح کرد: احداث راه اصلی قزوین تنکابن هم به رونق اقتصادی و گردشگری منطقه الموت کمک بسیاری می‌کند.

فرخزاد گفت: طرح اجرای پروژه جاده رحیم‌آباد کلاچای آماده شده و مطالعات زیست محیطی آن تأیید و پنج کیلومتر از مسیر اجرا شده است.

این مسؤول با اشاره به بحث اسفالت روستاهای استان افزود:از محل ارزش افزوده ای که به روستاهای استان اختصاص.یافته در سه سال گذشته به اندازه ۱۲سال قبل از ان اسفالت راه روستایی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: امیدواریم در دو سال آینده هم آسفالت راه‌های روستایی استان ادامه یابد و هیچ معبر خاکی در روستاها وجود نداشته باشد.

فرخزاد ادامه داد: پروژه چهارخطه کردن محورهای قزوین بویین‌زهرا، قزوین و آبیک هم در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه تا ابتدای دولت یازدهم سد نهب 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اظهار داشت: در حال حاضر این سد 73 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم سال آینده شاهد آبگیری این سد باشیم زیرا 80 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: در این دولت 137 روستای استان گازرسانی شده و پروژه گازرسانی 139 روستای دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

به گفته فرخزاد در حال حاضر 80  درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به بهره‌مندی روستاهای استان از اینترنت خاطرنشان کرد: 605 روستای استان از اینترنت بهره‌مند هستند که قابل توجه است.

فرخزاد بیان کرد: در خصوص بیمه روستایی هم در مدت سه ماه گذشته آمار بیمه‌شدگان روستایی استان از 27 هزار به 32 هزار نفر افزایش یافته است و پنج هزار نفر هم ثبت‌نام کردند که کارهای اداری آن‌ها فروردین سال 96 انجام می‌شود.

این مسؤول عنوان کرد: در دو سال گذشته یک هزار و 585 حلقه چاه غیرمجاز استان قزوین مسدود شده که تأثیر فراوانی در تعادل سفره‌های زیرزمینی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به افزایش تخت‌های بیمارستانی تصریح کرد: احداث بیمارستان 700 تختخوابی دولتی که در دهه فجر کلنگ‌زنی شده است و همچنین برنامه‌ریزی برای احداث بیمارستان توریسم درمانی را داریم که سرمایه‌گذار این پروژه بانک پاسارگاد است.

فرخزاد گفت: این بیمارستان می‌تواند تحول جدی در زمینه گردشگری باشد زیرا در کنار بحث درمانی یک فضای 45 هزار متری اقامتی هم برای آن پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به پروژه مسکن مهر بیان کرد: در ابتدای دولت یازدهم مسکن مهر استان 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و برنامه فروردین 96 بزرگ‌ترین پارک درون شهری کشور در شهرک مهرگان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: پیش‌بینی 6 میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع توان‌بخشی ایثارگران، تخصیص 13 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های امنیتی و قضایی و 20 میلیارد توان هم برای تکمیل پروژه‌های آموزش و پرورش اختصاص یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار