روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: با انعقاد تفاهم نامه بین این دانشگاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، ساخت بیمارستان 1400 تختخوابی محمد رسول الله (ص) شیراز به این قرارگاه واگذار شد.
کد خبر: ۳۹۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸ 15 March 2017
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: با همت استاندار فارس و شورای اسلامی شیراز، زمینی در بلوار حسینی الهاشمی این شهر به ساخت بیمارستان 1400 تختخوابی محمد رسول الله (ص) شیراز اختصاص یافته است.
 
محمد هادی ایمانیه، این اقدام را حاصل تفاهم قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ساخت ابر بیمارستان ها در سراسر کشور بیان کرد و افزود: مجموع اعتباری که برای ساخت بیمارستان 1400 تختخوابی محمد رسول الله (ص) در نظر گرفته شده، هفت هزار میلیارد ریال است و پیش بینی می شود ساخت آن در سه سال آینده به انجام رسد.
 
وی بیان کرد: برای هر تخت بیمارستانی به طور متوسط، پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است که هزینه یک هزار تخت این مرکز درمانی را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقبل کرده اند و هزینه 400 تخت دیگر از محل همیاری نیکوکاران حوزه سلامت تامین خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پیش از این، ساخت بیمارستان 1400 تختخوابی محمد رسول الله (ص) شیراز به نمایندگانی از کشور کره جنوبی سپرده شده بود اما با توجه به پایان یافتن مهلت قرار داد پیشین و محقق نشدن این امر، مقرر شد برای ساخت این مرکز درمانی از نیروهای داخلی استفاده شود.
 
ایمانیه در بخش دیگری از مطالب خود اظهار داشت: هم اینک 41 بیمارستان در سراسر استان فارس، در دست ساخت است که از جمله آنها می توان به بیمارستان اعصاب و روان، بیمارستان رسول اعظم (ص)، بیمارستان حاج امیر کریمی و بیمارستان میانرود شیراز اشاره کرد.
 
او گفت: استان فارس، در زمینه ارائه خدمات سلامت، از جاذبه های بالایی برای استان های مختلف کشور به ویژه استان های جنوبی، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه برخوردار است و با در نظر گرفتن این موضوع باید امکانات را با آینده نگری و دوراندیشی متناسب با نیاز مردم تامین کنیم.
ایمانیه ادامه داد: هم اکنون بیش از 60 درصد از بیمارانی که به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه و از خدمات درمانی آن استفاده می کنند متعلق به خارج از استان فارس هستند.

 کمک 55 میلیارد تومانی خیران فارس به حوزه سلامت
رئیس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس هم در آیین انعقاد این تفاهم نامه گفت: خیران حوزه سلامت این استان با مجمع خیرین تامین سلامت فارس، همکاری خوب و ارزشمندی داشته و دارند به گونه ای که از ابتدای سال 95 تا کنون در قالب 64 تفاهم نامه، 55 میلیارد تومان از سوی این نیک اندیشان کمک و برای عرضه خدمات درمانی در این استان هزینه شده است.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب، افزود: هم اکنون 35 طرح عمرانی، درمانی و بهداشتی در این استان با کمک نیکوکاران عضو این مجمع در دست ساخت است که امیدواریم در سال 96 اغلب این طرح ها به بهره برداری برسد.
نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسئولان استان فارس به لحاظ شرعی وظیفه دارند از خیران حمایت کنند و به آنان در انجام امور خیر یاری رسانند زیرا فعالیت آنها برای رضای خداوند است.
آیت الله دستغیب بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم توانسته در ساخت بیمارستان برای اقشار آسیب پذیر جامعه، گام های ارزشمندی بردارد و امیدواریم با انعقاد این تفاهمنامه، در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از یکی از مهم ترین بیمارستان های کشور، در فارس باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار