صنایع راکد فارس امسال 567 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.
کد خبر: ۳۹۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 14 March 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: استاندار فارس در دیدار فعالان اقتصادی شهرستان خرم بید گفت: امسال صنایع راکد و نیمه فعال استان 567 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند و مشکل نقدینگی فراروی این واحدها از میان برداشته شد.
سیدمحمدعلی افشانی افزود: استان فارس به میزان 110 درصد سهم تعیین شده برای این استان به تعهدات خود در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید عمل کرده است و این در حالی است که متوسط پرداخت این تسهیلات در سطح کشور 57 درصد است.
وی گفت: استان فارس همچنین برترین عملکرد را در میان استان های کشور در زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته است.
افشانی با بیان این که کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری در فارس با حضور مدیران اقتصادی استان شکل گرفته و ظرف دو هفته پاسخ سرمایه گذار را می دهند تا در ادارات مختلف سرگردان نباشد، افزود: در شهرستان ها نیز این کمیته با حضور مدیران اقتصادی شهرستان برگزار می شود.
استاندار فارس ادامه داد: از مجموع مصوبات صندوق توسعه ملی در سال 94، یک میلیارد و 21 میلیون دلار معادل 46 درصد متعلق به استان فارس بوده است.
وی با تاکید بر این که شرایطی رقابتی میان شهرستان های فارس برقرار شده است، گفت: شهرستان خرم بید با توجه به نیروی انسانی و همچنین توان ترانزیتی فوق العاده ای که در اختیار دارد باید برای جذب منابع تلاش کند.
افشانی گفت: مهم ترین شاخص ارزیابی مدیران استان فارس میزان جذب سرمایه گذاری است.
وی با اشاره به این که استان فارس در زمینه اقتصاد مقاومتی در میان استان های بزرگ کشور، جایگاه اول را در اختیار دارد، افزود: فارس جزء پنج استان اول کشور است و در میان استان های بزرگ اول است.
استاندار فارس گفت: اگر بخواهیم در حوزه اقتصادی موفق شویم باید با طرح ها با نگاه اقتصادی برخورد کنیم.
وی گفت: کسانی که تسهیلات نگرفتند و کار کردند موفق تر از کسانی هستند منتظر وام های خاص هستند.
افشانی ابراز داشت: استان فارس با راه اندازی کارگروه جذب و حمایت از سرمایه گذاری قدم های اساسی را برداشته به گونه ای که توانسته در زمینه اقتصاد مقاومتی و پرداخت تسهیلات طرح ارتقاء و رونق تولید جزء استان های برتر کشور باشد.
در این جلسه تعدادی از فعالان اقتصادی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار