تمهیدات نوروزی دیار پارس و شیراز
12 هزار واحد پارکینگ برای نوروز شیراز اضافه می شود/ کارگاه های عمرانی تعطیل یا کوچک سازی می شوند /خط های ویژه تاکسی و اتوبوس های گردشگری در شیراز راه اندازی می شوند/فارس ظرفیت 500 هزار نفر شب اقامت را دارد/18هزار کلاس درس در فارس آماده میزبانی اند/افزایش ساعت بازدید از اماکن گردشگری دیار پارس/یک ششم بقاع متبرکه کشور در استان فارس است/195 حسینیه و 30 زائرسرا برای اسكان موقت زائران نوروزی در نظر گرفته شده‌اند/126 امامزاده و 100 مسجد بین راهی تمام قد در اختیار مسافران نوروزی هستند/عملیات عمرانی در 4 مسجد تاریخی شیراز متوقف می شود
کد خبر: ۳۹۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰ 12 March 2017
12 هزار واحد پارکینگ برای نوروز شیراز اضافه می شود
به گزارش تابناک فارس:معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: ۲۴ هزار واحد ظرفیت پارکینگ در شهر وجود دارد که برای نوروز ۱۲ هزار واحد ظرفیت جدید موقت در نظر گرفته شده است.

کارگاه های عمرانی تعطیل یا کوچک سازی می شوند
ناصر شمس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه 2 موج ترافیکی قبل از نوروز و حین تعطیلات را شاهد خواهیم بود، گفت: کارگاه های عمرانی تعطیل و یا کوچک سازی خواهد شد.
 
خط های ویژه تاکسی و اتوبوس های گردشگری در شیراز راه اندازی می شوند
مدیر عامل سازمان حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز از ایجاد خطوط ویژه تاکسی اطراف اماکن گردشگری و زیارتی شیراز ویژه ایام نوروز ۹۶ خبر داد و گفت: اتوبوس های گردشگری در ایام نوروز از ساعت ۶ صبح تا ۲۲ فعالیت می کنند.
 
فارس ظرفیت 500 هزار نفر شب اقامت را دارد
استاندار فارس درهفتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان با اشاره به اینکه ظرفیت 500 هزار نفر شب اقامت در استان مهیا شده است، گفت : همه اقامتگاها، هتل ها و مکان های تفریحی و گردشگری آماده میزبانی از مسافران است.
 
18هزار کلاس درس در فارس آماده میزبانی اند
مدیرکل آموزش و پروش فارس با اشاره به اینکه 18 هزار کلاس درس برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است، گفت: 36 هزار قلم جنس به ارزش 4 میلیارد برای تجهیز این مکانها خریداری شده است.
 
آذری افزود : 20 درصد از مکان های درنظر گرفته شده به صورت اینترنتی و مابقی به صورت حضوری به متقاضیان ارائه می شود.
 
افزایش ساعت بازدید از اماکن گردشگری دیار پارس
دبیر ستاد سفرهای نوروزی استان فارس گفت: 163 تیم امنیتی 160 پایگاه اورژانس 81 تیم راهداری،91 داروخانه 48 کیوسک اطلاع رسانی گردشگری در این ایام به مسافران خدمات رسانی می کنند.
 
امیری با بیان اینکه ساعت بازدید از امکان تفریحی و گردشگری استان در ایام نوروز افزایش می یابد، افزود: مراسم و برنامه های مختلفی برای لحظه تحویل سال درنظر گرفته شده است که مهمترین آن برنامه تحویل سال در حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ (ع)، آرامگاه حافظ و تخت جمشید خواهد بود.
 
یک ششم بقاع متبرکه کشور در استان فارس است
مدیركل اوقاف فارس از اجرای طرح «آرامش بهاری» در ۴۶۰ مكان مذهبی این استان و همچنین برپایی ۳۰ خیمه معرفت دینی در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: خیمه‌های معرفت دینی در نقاطی نظیر تخت جمشید و كاخ اردشیر فیروزآباد نیز برپا می‌شوند.
 
حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی گفت: استان فارس با داشتن ۱۴۰۸ بقعه متبركه، تقریباً یك ششم كل بقاع متبركه كشور را به خود اختصاص داده است

195 حسینیه و 30 زائرسرا برای اسكان موقت زائران نوروزی در نظر گرفته شده‌اند

موسوی با بیان اینكه در ایام نوروز امسال ۱۹۵ حسینیه و ۳۰ زائرسرا برای اسكان موقت و ضروری زائران نوروزی در نظر گرفته شده است، افزود: علاوه بر این در حرم‌های امامزاده سیدحسین(ع) كازرون، امامزاده اسماعیل فسا(ع) و امامزاده آقام شهید فراشبند كمپ و چادر اسكان فراهم شده است.

126 امامزاده و 100 مسجد بین راهی تمام قد در اختیار مسافران نوروزی هستند

وی با اشاره به اینكه در ایام نوروز امسال ۱۲۶ امامزاده با موقعیت خاص بین راهی و جاده‌ای به زائران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند، گفت:‌ همچنین ۱۰۰ مسجد بین راهی به صورت ۲۴ ساله و ۳۰۰ مسجد با موقعیت خاص در مسیرهای پرتردد میزبان مسافران نوروزی خواهند بود.

عملیات عمرانی در 4 مسجد تاریخی شیراز متوقف می شود
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز با اشاره به اجرای طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبركه و مكان‌های مذهبی این كلان‌شهر گفت: به‌همین مناسبت عملیات‌های عمرانی در ۴ مسجد تاریخی شیراز شامل عتیق، مشیر، نصیرالملك و وكیل به‌صورت موقت متوقف می‌شوند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار