سرپرست هیئت پزشکی ورزشی استان فارس با بیان اینکه استفاده از داروها و مکمل‌های دارویی غیرمجاز در باشگاه‌های ورزشی را قبول داریم، شیوع این مورد را بالا توصیف کرد.
کد خبر: ۳۹۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳ 12 March 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر «حیدر صفرپور» بعدازظهر امروز(یکشنبه 22 اسفندماه) در حاشیه جلسه روسای هیئت‌های پزشکی ورزشی استان فارس، در جمع خبرنگاران گفت: نظارت بر باشگاه‌های ورزشی طی 9 ماه گذشته، روند مطلوب‌تری داشته است.

وی با تصریح این‌که هیئت پزشکی ورزشی تنها در بعد آموزشی و آگاهی بخشی می‌تواند به بحث داروها و مکمل‌های غذایی ورود کند، گفت: رویکرد ما در همه بازرسی‌ها و برنامه‌های اجرا شده، اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص مضرات داروها و مکمل‌هایی است که خارج از سیکل تایید شده و قانونی عرضه و مصرف می‌شود، بوده است.

صفرپور با بیان این‌که نظارت تنها اهرم هیئت پزشکی ورزشی محسوب می‌شود، گفت: نظارت‌های این هیئت نمی‌تواند ضمانت بازدارندگی به‌دنبال داشته باشد، تلاش ما راه‌اندازی ستاد مرکزی نظارت بر اماکن ورزشی با حضور نمایندگانی از اداره‌کل ورزش و جوانان، علوم پزشکی، قوه قضائیه، مأموران انتظامی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برای ارتقاء توان نظارتی بر این اماکن است.

او خاطرنشان کرد: بازرسی‌های هیئت پزشکی ورزشی بر اساس دستورالعمل مشخص فدراسیون انجام شده و در موضوع شناسایی و کشف عرضه‌کنندگان مواد نیروزا و مکمل‌های غذایی غیرمجاز، نمی‌توانیم رأسا ورودی داشته باشیم.

سرپرست هیئت پزشکی ورزشی استان فارس هم‌چنین تصریح کرد: تنها مرجع صدور مجوز و ارائه آموزش‌ها در زمینه ماساژهای ورزشی، این هیئت است و هیچ فردی به‌زعم داشتن مدرک طی دوره‌های آموزشی ماساژ ورزشی، اجازه ارائه خدمات ماساژ به شکل مستقل را ندارد.   

صفرپور در ادامه با اشاره به این‌که همه ورزشکاران سازمان‌یافته استان فارس تحت پوشش هیئت پزشکی ورزشی قرار دارند، گفت: 180 هزار ورزشکار سازمان‌یافته تحت پوشش هیئت قرار دارند و از خدمات هیئت بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به گسترش خدمات ارائه شده به ورزشکاران از سوی این هیئت، گفت: امسال بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه درمان در قالب 650 پرونده به ورزشکاران رشته‌های مختلف در استان فارس پرداخت شده است.

صفرپور با بیان این‌که پوشش پزشکی مسابقات ورزشی یکی از خدمات مهم این هیئت است، گفت: امسال بالغ بر 5500 ساعت پوشش مسابقات در سطوح مختلف جهانی، ملی و استانی و محلی را داشته‌ایم.

سرپرست هیئت پزشکی ورزشی استان فارس با تصریح این‌که خدمات این هیئت هنوز هم برای ورزشکاران ناشناخته است، لزوم تبیین انواع و ابعاد خدمات قابل ارائه به گروه‌های هدف را یک ضرورت دانست و گفت: نرم‌افزار جامعی برای تسهیل ارائه خدمات به ورزشکاران طراحی و اجرا کرده‌ و این نرم‌افزار را در اختیار فدراسیون نیز قرار داده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار