رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز از بهره‌برداری ۴ فرهنگسرای جدید ظرف ۳ ماه آینده در این كلان‌شهر خبر داد
کد خبر: ۳۹۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 12 March 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:رضا محمدیان، رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینكه هم‌اكنون ۲۴ فرهنگسرا در سطح شهر شیراز فعال است، گفت: تعداد فرهنگسراها در این كلان‌شهر نسبت به سال ۹۲ رشد ۵ برابری از نظر زیربنایی و تعداد داشته است.

بهره‌برداری از ۴ فرهنگسرای جدید در ۳ ماه آینده

وی با تصریح اینكه ۴ فرهنگسرای دیگر ظرف ۳ ماه آینده نیز به بهره برداری خواهند رسید، گفت: این فرهنگسراها در پارك شهروند، منطقه ۹، محله دینكان و محدوده اكبرآباد در حال احداث هستند كه عملیات عمرانی آن‌ها بیش از ۸۵ درصد تاكنون پیشرفت داشته است.

احداث نخستین فرهنگسرای تعزیه كشور در محوطه شرق آرامگاه سعدی

محمدیان در ادامه به احداث بزرگ‌ترین و نخستین فرهنگسرای تعزیه كشور در شیراز اشاره كرد و گفت: كلنگ‌زنی این فرهنگسرا در محوطه شرق آرامگاه سعدی انجام شده است ضمن اینكه تأییدیه اولیه آن نیز از میراث فرهنگی اخذ شده است و هم‌اكنون در حال رایزنی برای كل محدوده فرهنگسرا هستیم تا طراحی آن را به‌صورت خاص و ویژه داشته باشیم كه میراث فرهنگی نیز آن را تأیید كند.

اهمیت همكاری میراث فرهنگی جهت احداث فرهنگسرای تعزیه

رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با ابراز امیدواری از اینكه میراث فرهنگی نیز در این زمینه همكاری‌های لازم را داشته باشد، گفت: اگر مشكلی پیش نیاید و میراث فرهنگی هم همكاری كند، عملیات اجرایی این فرهنگسرا می‌تواند از خردادماه سال آینده آغاز شده و ظرف دو سال آینده نیز به بهره‌برداری برسد.

وی قدمت هنر تعزیه در شیراز را یادآور شد و گفت: با توجه به تعزیه در شهر شیراز دارای قدمت تاریخی است و اكثر هنرمندان این دیار در این هنر فعالیت كرده‌اند لذا وجود چنین فرهنگسرای در شیراز احساس می‌شد و از نظر جغرافیایی نیز بهترین مكان محله سعدی بود چرا كه افراد صاحب هنر تعزیه در این محله سكونت و فعالیت دارند.

باید چند مكان برای ارائه هنر تعزیه در شیراز وجود داشته باشد

محمدیان با تأكید بر اینكه باید تلاش كنیم تا در شهر شیراز چندین مكان برای ارائه هنر تعزیه داشته باشیم تا این فرهنگ عاشورایی و امام حسین(ع) در نقاط مختلف شهر ارائه شود، گفت: پروژه احداث فرهنگسرای تعزیه نیاز به اعتباری قریب ۴ یا ۵ میلیارد تومان دارد.

رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری اینكه این فرهنگسرای با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر احداث خواهد شد، گفت:‌ این مقدار بودجه باید ظرف ۲ سال به پروژه تزریق شود و برای اولین سال اجرای این پروژه باید اعتبار مناسبی را برای آغاز آن از محل اعتبارات پروژه‌های عمرانی و فرهنگی اختصاص داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار