دولت یازدهم در گازرسانی انقلاب کرد/کارخانه پنل خورشیدی در شیراز راه اندازی می شود/فاضلاب شهری تنها آب پایدار در دسترس است/مدیری خوب است که سرمایه جذب کند/آخرین وضعیت آزادراه شیراز-اصفهان/کارهای دولت را کم نشان ندهید و مردم را نا امید نکنید/ مقایسه دولت کنونی با دولت قبل /مردم بهتر از مدیران می فهمند؛بگذارید خودشان انتخاب کنند
کد خبر: ۳۹۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 11 March 2017
به گزارش تابناک فارس:افشانی در جلسه شورای اداری شهرستان آباده با اشاره به این که سه موضوع آب، انرژی و حمل و نقل به نظر صاحب نظران علم توسعه زیربنای توسعه است، افزود: مهم ترین عامل توسعه، نیروی انسانی با دانش و کارآمدی است که در زمینه توسعه برنامه ریزی کرده و در نهایت آن را محقق می کند.

دولت یازدهم در گازرسانی انقلاب کرد
استاندار فارس با اشاره به این که به لحاظ انرژی مشکلی در کشور وجود ندارد، با تاکید بر این که انقلابی در زمینه گازرسانی در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است، افزود: از سال 44 تا قبل از این دولت 610 روستا در فارس گازرسانی شد و در این دولت 741 روستای جدید گازرسانی شده است؛ در سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار گازرسانی خواهند شد که این موضوع نشان دهنده عزم جدی دولت در این حوزه است.
 
کارخانه پنل خورشیدی در شیراز راه اندازی می شود
افشانی با بیان این که توجه ویژه ای به موضوع انرژی خورشیدی در استان فارس صورت گرفته است، گفت: کارخانه تولید پنل های خورشیدی در شهرک صنعتی شیراز در حال راه اندازی است که در نیمه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید؛ برای آماده سازی این مجموعه 120 میلیارد تومان و با احتساب سه مزرعه مورد نیاز، 175 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است؛ باید در آینده از این انرژی پاک خیلی بیشتر استفاده کنیم.
 
فاضلاب شهری تنها آب پایدار در دسترس است؛قدرش را بدانید
وی با اشاره به این که در سفر معاون اول محترم رئیس جمهور، وزیر جهادکشاورزی و وزیر نیرو به استان فارس به منظور بررسی مسائل خشکسالی، تصمیم به تشکیل شورای عالی آب به منظور رسیدگی به این موضوع گرفته شد، افزود: کمیته های تخصصی شورای عالی آب تشکیل شد و قرار شد که پروژه های مورد نظر استان با سازمان مدیریت و برنامه ریزی هماهنگ شود؛ جلسه شورای عالی آب مصادف با سیل فارس شد و مقرر گردید که پس از سیل جلسه برگزار شود که خوشبختانه چنین شد.
 
استاندار فارس با بیان این که در جلسه شورای عالی آب برای بررسی خشکسالی در این استان تصمیمات بسیار موثری تصویب شده است، ادامه داد: سه هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه کشاورزی به تصویب رسید که بر اساس آن 350 هزار هکتار آبیاری نوین در فارس ایجاد می شود؛ در این طرح 85 درصد از اعتبار مورد نیاز را دولت پرداخت خواهد کرد.
 
مهندس افشانی با اشاره به این که تنها آب پایداری که در اختیار ما قرار دارد، پساب فاضلاب شهرها است، با تاکید بر این که کسی قدر این آب را نمی داند، گفت: با تلاش مدیریت ارشد استان طرح فاضلاب آباده جزء طرح های بانک توسعه اسلامی قرار گرفته است که بعد از عید با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد.
 
وی گفت: آب حاصل از تصفیه پساب شهری باید در زمینه صنعت و فضای سبز مصرف شود و آبی که هم اکنون در این صنعت و فضای سبز است باید صرف شرب و کشاورزی شود.
 
مدیری خوب است که سرمایه جذب کند
استاندار فارس با بیان این که رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کرده اند تا به عمل این موضوع را نشان دهیم، گفت: مدیران باید بندهای 24 گانه سیاست های اقتصاد مقاومتی را به خاطر بسپارند؛ زیرا این برنامه همیشگی و خیلی دقیق است و یک جمله اضافه هم ندارد.
 
مهندس افشانی با اشاره به این که دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار خوب کار کرده است، اظهار داشت: دولت به تنهایی پاسخگوی عملکرد خود در زمینه اقتصاد مقاومتی نیست؛ هر کس که یک ریال از منابع عمومی در اختیار دارد به همان میزان باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشد.
 
وی افزود: یکی از وظایف در حوزه اقتصادمقاومتی، گفتمان سازی است که بر عهده ائمه جمعه و صاحبان تریبون است.
 
استاندار فارس با بیان این که سرمایه گذار در جایی که آرامش و آسایش باشد سرمایه گذاری خواهد کرد، گفت: مدیران دولتی باید بدانند سرمایه گذار در جایی حضور خواهد یافت که تسهیلاتی به او بدهند و اگر کسی خدمات رسانی به افراد را یک روز به تاخیر بیندازد خیانت کرده است.
 
مهندس افشانی تاکید کرد: مهم ترین شاخص ارزیابی مدیران استان فارس میزان جذب سرمایه گذاری است.
 
وی با اشاره به این که استان فارس در زمینه اقتصاد مقاومتی در میان استان های بزرگ کشور، جایگاه اول را در اختیار دارد، افزود: فارس جزء پنج استان اول کشور است و در میان استان های بزرگ اول است.
 
استاندار فارس با بیان این که در طرح ارتقای تولید سهم این استان 517 میلیارد تومان از 16 هزار میلیارد تومان بوده است که با اعتراض مدیریت ارشد استان این سقف حذف شده است، ادامه داد: تاکنون متوسط پرداخت این تسهیلات در سطح کشور 57 درصد و در استان فارس 110 درصد به میزان 567 میلیارد تومان است.
 
آخرین وضعیت آزادراه شیراز-اصفهان
مهندس افشانی با اشاره به این که آزادراه شیراز-اصفهان مهم ترین پروژه اقتصاد مقاومتی استان فارس محسوب می شود، ادامه داد: بالا رفتن بهره وری به معنای کوتاه کردن زمان و کاهش مصرف است که با اجرای آزاد راه شیراز- اصفهان به طول 230 کیلومتر از شیراز تا ایزدخواست، مسافت شیراز به اصفهان 130 کیلومتر کوتاه تر می شود.
 
وی با بیان این که تا سال گذشته پیشرفت فیزیکی پروژه آزاد راه شیراز-اصفهان 23 درصد بوده و 460 میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده بود، افزود: در اسفندماه سال گذشته پس از پیگیری های فراوان مدیریت ارشد استان، 600 میلیارد تومان اعتبار توسط دولت و شریک این پروژه تامین شد؛ امروز پیشرفت فیزیکی این پروژه بالای 50 درصد است.
 
استاندار فارس با اشاره به این که آزاد راه شیراز-اصفهان در هفته دولت سال 97 به بهره برداری خواهد رسید، گفت: در سال گذشته می گفتند 120 ماشین سنگین در این پروژه فعال است اما پس از پیگیری های صورت گرفته به یک هزار و 200دستگاه افزایش یافت.
 
کارهای دولت را کم نشان ندهید و مردم را نا امید نکنید
مهندس افشانی با بیان این که کسانی که عملکرد دولت را کمتر از آنچه هست نشان می دهند و مردم را ناامید می کنند به نظام خدمت نمی کنند، اظهار داشت: مردم تنها در جایی سرمایه گذاری و مشارکت می کنند که امیدوار باشند و کسی که به امید مردم ضربه می زند خیانت کرده است.
 
وی با بیان این که انسان امیدوار در امور مشارکت می کند و انسان ناامید افسرده و حتی مجرم خواهد شد، افزود: نیاز داریم که به جامعه امید و شادی بدهیم تا مردم خودشان مشکلاتشان را حل کنند؛ زیرا منابع دولت محدود است و پس از پرداخت حقوق و یارانه چیزی باقی نمی ماند؛ بخش خصوصی منابع و نیروی انسانی متخصص زیادی در اختیار دارد که اگر امیدوار باشد مشارکت خواهند کرد.
 
مقایسه دولت کنونی با دولت قبل
استاندار فارس با اشاره به این که صادرات نفت قبل از دولت فعلی به 980 هزار بشکه رسیده بود که پول آن را دریافت نمی کردیم، ادامه داد: هم اکنون صادرات نفت کشور به دو هزار و 400 بشکه در روز رسیده است و پول آن را نیز دریافت می کنیم.
 
مهندس افشانی ادامه داد: قبل از دولت تدبیر و امید حتی یک کشتی ما بیمه نمی شد اما امروز همه کشتی های ما بیمه می شوند .
 
وی با بیان این که در دولت گذشته دلار در مدت سه ماه از هزار تومان به سه هزار و 500 تومان افزایش یافت، افزود: تغییر نرخ ارز در سه سال گذشته کمتر از 10 درصد بوده است که به معنای ثبات بازار است.
 
مردم بهتر از مدیران می فهمند؛بگذارید خودشان انتخاب کنند
استاندار فارس با اشاره به این که در انتخابات پیش رو مهم ترین مسئله ما مشارکت است و این که چه کسی انتخاب می شود به ما ربطی ندارد، ادامه داد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند وظیفه ما صیانت از رای مردم به عنوان حق الناس است و باید از لحظه ثبت نام تا اعلام نتیجه باید از این حق الناس صیانت کنیم.
 
مهندس افشانی تاکید کرد: کسی حق ندارد حتی یک ریال از منابع دولتی برای فرد یا گروهی هزینه کند.
 
وی با بیان این که اگر مردم از مدیران احساس رضایت داشته باشند میزان مشارکت افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: نیازمند مشارکت بالاتر مردم هستیم؛ زمانی مشارکت مردم بالا می رود که از ما احساس رضایت کنند و احساس کنند که از رای آن ها صیانت می کنیم.
 
استاندار فارس با اشاره به این که متوسط مردم از متوسط مدیران بهتر می فهمند، گفت: اگر مردم دستشان باز باشد به کسی که شبهه داشته باشند دستش آلوده است رای نخواهند داد؛ بنابراین بگذاریم مردم انتخاب کنند.
 
مهندس افشانی با بیان این که حاکمیت قانون برای جامعه ما یک ضرورت است، گفت: بیماری عدم توجه به قانون در جامعه ما باید درمان شود.
 
مهندس افشانی با بیان این که خانم ها باید سهمشان از مدیریت روشن شود، افزود: خانم ها 50 درصد از جامعه را تشکیل می دهند و تاکنون تنها هفت بخشدار و معاون فرماندار خانم را در استان فارس داریم که کم است.

استاندار فارس ادامه داد: درد مردم داشتن شاخص انسان بودن است، گفت: هر کس به هر میزان که دغدغه حل مشکلات مردم را دارد آدم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار