نشست مشترک هیات تجاری و بازرگانی چین با فعالان اقتصادی استان فارس در شیراز برگزار شد و در مورد افتتاح پاویون ایران در شانگها و فرصت مناسب صادرات محصولات فارس به چین صحبت شد. پاویون تجاری ایران در چین، بزرگترین پاویون در شانکهای محسوب می‌شود که 2500 مترمربع زیربنا دارد.
کد خبر: ۳۹۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸ 10 March 2017
به گزارش تابناک فارس:رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت:در 10 ماه سال 95 میزان صادرات غیر نفتی ایران به کشور چین به بیش از 6 و نیم میلیارد دلار رسیده که این میزان صادرات 20 درصد کل صادرات کشورمان را شامل می شود.
 
او اظهار کرد: میزان واردات ایران از کشور چین نیز در مدت یاد شده حدود هشت و نیم میلیارد دلار بوده که بیشترین حجم واردات در میان دیگر کشورها را شامل می شود.وی افزود: در زمینه معادن نیز استان فارس دارای معادن غنی است و معادن سنگ این استان دارای ذخایر عظیم و با کیفیت بسیار بالایی است.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز اضافه کرد: در زمینه کشاورزی نیز استان فارس با تولید سالانه حدود 14 میلیون تن انواع محصولات به عنوان قطب کشاورزی کشور مطرح است.
 
وی، با اشاره به برخورداری فارس از 2 منطقه ویژه اقتصادی و 46 شهرک صنعتی افزود: شرکت پتروشیمی شیراز نیز به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای پتروشیمی کشور در زمینه تولید کودهای ازته فعالیت دارد.
 
وی با تصریح اینکه چین امروز یکی از بزرگترین بازارها محسوب می‌شود، گفت: پاویون تجاری ایران در چین، بزرگترین پاویون در شانکهای محسوب می‌شود که 2500 مترمربع زیربنا دارد.

رازقی تاکید کرد: این مرکز، امکانی برای عرضه محصولات تولید شده در استان فارس خصوصا محصولات  کشاورزی، اعم از پسته، زعفران، انجیر، محصولات معدنی مانند انواع سنگ‌ها، محصولات صنایع‌دستی از قبیل فرش، خاتم و منبت محسوب می‌شود.
 
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین، با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز تجاری ایران در این شهر در اردیبهشت 96 گفت: این مرکز فرصت مناسبی را برای ورود کالای ایرانی به این کشور فراهم خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار