نخستین مجتمع آموزشی بزرگ شهرداری شیراز امروز به عنوان نخستین مجتمع آموزش شهرداری‌های کشور با حضور معاون عمرانی استاندار فارس و رئیس شورای اسلامی شهر در شیراز آغاز شد.
کد خبر: ۳۹۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ 09 March 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم: در این مراسم معاون عمرانی استاندار فارس در سخنانی خواستار برنامه‌ریزی و تسریع در افتتاح مجتمع بزرگ آموزشی شهرداری شیراز شد و اظهار داشت: امروز برای اجرای طرح‌های عمرانی در استان فارس نیازمند نیازسنجی و مکان‌یابی برای اجرا هستیم.

خلیل رضائیان افزود: زمان‌بندی در اجرای طرح‌های عمرانی به عنوان یک نکته مهم باید مورد توجه متولیان و پیمانکاران دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی قرار گرفته و با یک دقت و اسنجام طرح‌ها را در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز با قدردانی از شهردار شیراز در ساخت یک مجتمع بزرگ و مدرن آموزشی در شیراز اظهار داشت:در منطقه‌ای که این مجتمع ویژه دانش‌آموزان فرزند کارکنان شهرداری و سایر اقشار ضعیف جامعه ساخته می‌شود از کمبود مدارس دولتی روبرو هستیم.

حمیدرضا آذری افزود: در وضعیت موجود 50 تا 60 درصد مدارس غیرانتفاعی در فرهنگ‌شهر مستقر هستند و ساخت مجتمع بزرگ آموزشی شهرداری در این منطقه سبب می‌شود تا دانش‌آموزان کمتر به مناطق مرکزی شهر و مدارس دولتی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم هزینه‌های تحصیل در این مجتمع آموزشی با مدارس دولتی دیگر نیز تفاوت چشم‌گیری داشته باشه و محلی برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند باشد.

آذری خاطرنشان کرد: امروز باید موضوع پرداخت مالیات و عوارض از مدارس فرهنگ‌سازی شود تا هزینه آن صرف عمران و آبادانی شهر شود.

شهردار شیراز نیز اظهار داشت: برای تملک و آغاز ساخت مجتمع آموزشی شهرداری شیراز که به گفته مسئولان آموزش و پرورش فارس به عنوان نخستین مجتمع بزرگ آموزشی شهرداری‌های کشور به شمار می‌رود 15 میلیارد تومان هزینه شده است.

علیرضا پاک‌فطرت افزود: شهرداری 10 هزار پرسنل دارد و با این تعداد حدود  50 هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم از این نهاد حقوق می‌گیرند که باید برای فرزندانشان و تحصیل مناسب آن‌ها فکری اساسی می‌کردیم و به یاری خدا شهرداری این آمادگی را دارد که به‌سرعت این پروژه را به اتمام برساند.

پاک‌فطرت تصریح کرد: امروز 57 نفر از نیروهای شهرداری در مقطع دکترا در حال ادامه تحصیل هستند و با ورود این افراد پس از گرفتن تخصص به مجموعه شهرداری ، ما را از دانشگاه بی‌نیاز کردهو امور آموزشی نیز به نوعی  شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تحصیل فرزندان کارکنان شهرداری را در این مجتمع آموزشی با موافقت شورای شهر رایگان است افزود: تجربه تاریخی نشان داده که مدیران آینده مملکت از همین قشر پایین خواهند آمد و ما برای کارکنان زحمت کشی که در سرما و گرما و در شرایط سخت در حال خدمت‌رسانی هستند باید قدمی برمی‌داشتیم که احداث این مجتمع در این راستا خواهد بود.

پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: قصد ما این است که مدرسه‌ای بسازیم که با بهترین مدارس شهر شیراز برابری کند و تمام هزینه‌های آن بر عهده شهرداری خواهد بود.

شهردار شیراز همچنین گفت: شهرداری در ساخت مجتمع‌های آموزشی تنها به نقاط بالای شهر توجه ندارد بلکه قصد ما این است که همانند آن را در جنوب شهر نیز ساخته تا فرزندان افراد نیازمند نیز از این مجتمع استفاده کنند که مطمئن هستیم تحصیل رایگان فرزندان افراد ضعیف، موردقبول شورای شهر قرار می‌گیرد.

معاون عمرانی شهردار شیراز نیز اظهار داشت: مجتمع آموزشی شهرداری شیراز در زمینی به مساحت 18 هزار و 846 مترمربع در دو مرحله ساخته می‌شود که مرحله نخست آن شامل پیش‌دبستانی و دبستان بوده و در چهار طبقه ساخته می‌شود.

آرش فرج‌زاده تصریح کرد: مجتمع بزرگ آموزشی شهرداری شیراز در فاز دوم دارای سالن اجتماعات، سالن ورزشی و همچنین استخر است که با اسکلت بتونی، فناوری‌های روز مهندسی و به طور هوشمند ساخته می‌شود.

 فرج‌زاده گفت: مدت زمان پیش‌بینی شده برای ساخت مجتمع برگ آموزشی شهرداری شیراز 18 ماهه است و امیدواریم این طرح با برنامه‌ریزی در کمتر از مدت زمان پیش‌بینی شده به پایان رسیده و از سال 97 دانش‌آموزان در این مجتمع مشغول تحصیل شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار