کد خبر: ۳۹۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 08 March 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در برجام به همه اهداف نرسیدیم گفت: تیم دیپلماسی روحانی قوی بود ولی به همه اهدافش نرسید.

محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست‌خبری که صبح امروز (سه‌شنبه 17 اسفند) در دفتر مرکزی جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته از نظر امنیتی سال بسیار خوبی بود و امیدواریم که در سال 96 در منطقه امنیت حاکم و ریشه جریان تکفیر خشکانده شود.

وی افزود: باید از مدافعان حرم نیز تشکر کنیم که در روند ایجاد امنیت تلاش های فراوانی را انجام دادند و امیدواریم در سال جدید ظلم های جریان تکفیری و کسانی که به هر نحوی به آنها کمک می‌کنند، باشند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در بخش پرسش و پاسخ این نشست در پاسخ به سوالی درباره سخنان صبح امروز آیت الله جنتی درباره نظارت بر کاندیداهای انتخابات شورای شهر، گفت: آن زمانی که قانون انتخابات شوراها تصویب می‌شد، بنده در مجلس بودم(مجلس پنجم)، آن موقع طیف و سیاقی که داشتیم نظارت بر شوراها را در قانون تصویب کردیم که با شورای نگهبان باشد.

باهنر ادامه داد: در آن زمان به این جمع بندی رسیدند که مجلس ساز و کاری را برای نظارت بر انخابات شوراها و بررسی صلاحیت‌ها داشته باشد. مجلس هم از نظر ساختاری مشکل جدی دارد و نمایندگان به طور متوسط در هر دوره دو سوم نماینده‌ها عوض می‌شوند و البته در این تغییرات ممکن است خط و گرایش سیاسی مجلس تغییر نکند، اما نماینده‌ها عوض می شوند که جای خود را برای بحث درباره اصلاح و یا عدم اصلاح آن وجود دارد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ساختار نظارتی مجلس برای انتخابات شوراها پایدار نیست، ادامه داد: ناظرین این انتخابات شناور هستند و همچنین مجلس دفاتر مستقری در استان‌ها ندارد و به همین دلیل نظارت بر انتخابات شوراها مطلوب نیست و شاید بیش از سیصد هزار نفر در این انتخابات کاندیدا می‌شوند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: با این ساختار نمی‌توان نظارت جدی به انتخابات شورای شهر داشت، از سوی دیگر شاید بیش از 200 یا 300 هزار نفر کاندید شوند، از این رو کار سختی است.

باهنر با بیان اینکه مجلس با یک ساختار شناور و کمیت بالای نامزدها باعث می‌شود نظارت خوبی بر این انتخابات انجام نشود، افزود: از این رو باید اقدام جدی صورت گیرد، البته راهکار آن این است که مجلس یک قانونی تصویب کند تا کار نظارت بر شوراها از عهده مجلس برداشته شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه  آیا به آقای روحانی نمره قبولی می‌دهید و نظرتان درباره برجام چیست؟ گفت: همه نمره‌ها نسبی است، در انتخابات هم مردم نسبی انتخاب می‌کنند، سوابق، عملکرد و برنامه‌های کاندیداها را می‌بینند و انتخاب می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بنده گفته بودم اصولاً حرکت‌های آقای روحانی در جرگه اصولگراها بوده است، اما در سال 92 به هر دلیلی اصولگرایان به این جمع‌بندی نرسیدند که از ایشانحمایت کنند و اصلاح‌طلبان از وی حمایت کردند، از این رو آقای روحانی وامدار اصلاح‌طلبان شد.

باهنر تاکید کرد: بارها گفتم اگر کسی بخواهد به برجام نمره بیست دهد من مخالفم و اگر نمره منفی هم مخالف هستم، زیرا همه چیز نسبی است، قرار بود تحریم‌ها برداشته شود، برخی از آنها برداشته شد، اما همه تحریم‌ها لغو نشد دشمن بدعهدی کرد، اما دولت برجام را جلو برده و امروز باید برای ادامه کار قدرتمند جلو رفته و حقمان را از حلقوم دشمن بیرون بکشد.

وی ادامه داد: توصیه ما این است که در رقابت‌های انتخاباتی باید هم عالمانه و هم عاقلانه عمل کرد و باید مراقب بود که انتخابات وارد فضای بی اخلاقی نشود زیرا اگر انتخابات وارد بداخلاقی شود، تأسف خواهیم خورد، باید مواظب باشیم انتخابات با افشاگری بی‌ربط، باربط و اتهام‌زنی آلوده نشود.

دبیرکل جبهه پروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره حملاتی که از سوی ستاد انتخاباتی بقایی علیه وی شده، تصریح کرد: هر کسی فعال سیاسی باشد، نقد می‌شود؛ فقط بقایی نیست که من را قبول ندارد، خیلی‌های دیگر نیز در کشور هستند که من را قبول ندارند، اما نباید وقت را برای به این‌گونه مسائل سبک بپردازیم.

باهنر با بیان اینکه روحانی پارامترهای مثبت و لرزان برای رای آوری مجدد در انتخابات دارد، گفت: پارامتر مثبت این است که رؤسای جمهور معمولا به جز دوره اول که عزل شد و فرار کرد و بعد رجایی که به شهادت رسید، همه دو دوره ای بوده‌اند.

وی افزود: اما پارامتر لرزان این است که آقای روحانی تنها رئیس جمهوری بوده که کمتر از 51 درصد آرا را نصیب خود کرد، ایشان جز معدود روسای جمهور است که با یک رای لرزان انتخاب شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: از طرف دیگر هر کسی در جریان اجرایی کشور مستقر باشد، کارهایی را انجام می‌دهد که قابل محاسبه است اما توقعات غیرقابل محاسبه است.

باهنر تصریح کرد: روحانی ریزش آرا دارد که باید آن را جبران کند، البته ریزش و رویش همیشه بوده اما روحانی برای موفقیت باید تلاش کند تا رویش‌هایش از ریزش‌هایش بیشتر شود.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در کشور ما هیجانی است و مردم به برنامه‌ها توجهی ندارند و چندان رای نمی‌دهند، گفت: در نظرسنجی‌هایی که تا 24 ساعت مانده تا انتخابات انجام می‌شود، 17 تا 18 درصد مردم عنوان می‌کنند که با وجود تصمیم برای حضور در انتخابات، معلوم نیست می‌خواهیم به چه کسی رای بدهیم.

نایب رئیس مجلس نهم ادامه داد: اینکه رای آقای روحانی رای بیاورد یا خیر به این بستگی دارد که رقیبش چه کسی باشد، انقلابیون یا اصولگرایان اگر با نامزدهای متعدد بیایند، می‌تواند یکی از عوامل شکست رقبای روحانی باشد اما اگر متحد شوند، احتمال پیروزی بالا می‌رود.

باهنر افزود: البته این پیروزی یا شکست تحت تاثیر فردی خواهد بود که اصولگرایان می‌خواهند روی آن تفاهم کنند. روحانی در سال 92 بخشی از رای اصولگرایان را داشت، با این حال آرای اصلاح طلبان برای روحانی بسیار بیشتر از اصولگرایان بود. شاید کمتر از 10 آرای اصولگرایان برای روحانی بود.

وی تصریح کرد: تشخیص روحانی در سال 92 این بود که رأیش را مدیون اصلاح طلبی است. نه اصولگرایان به روحانی امید دارند و نه روحانی به اصولگرایان امید دارد و قصیه از این جهت منتفی است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: اصولگرایان با همان فرایندی که راه انداخته اند، کار را در انتخابات پیش خواهند برد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باهنر در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه بسیاری از شاخص‌ها دو رو دارد، گفت: یک زمان از عنصر امنیت صحبت می‌کنیم و زمانی از احساس امنیت؛ این دو لزوماً بر هم منطبق نیستند و حاکمیت مسئول هر دو است. وقتی درباره رونق صحبت می‌کنیم، شاید یکسری چراغ‌هایی روشن شده باشد، اما این احساس در جامعه به وجود نیامده است.

وی تصریح کرد: این احساس نه در خانواده‌هایی که یک یا دو فارغ‌التحصیل بیکار در خانه دارند، احساس شده است و نه میان کارآفرینانی که اهل کار و تولید بوده‌اند، به  آمار 6 درصدی رشد اقتصادی از سوی دولت توجه کنید  اصلاً نمی‌خواهم بگویم که این آمار مخدوش است، اما باید مبنای آن را تحلیل کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وقتی صادرات نفت از 800 هزار بشکه در روز به 2.5 میلیون بشکه می‌رسد، معلوم است که رشد اقتصادی سنگینی را ایجاد می‌کند، اما ممکن نیست که 2.5 میلیون بشکه به 5 میلیون بشکه برسد. حتی اگر کارهایی در جهت رونق و رشد انجام شده باشد، در ذائقه مردم ننشسته است.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره شائبه طرفداری رسانه ملی  از جریانی خاص در انتخابات، گفت: یکی از سخت‌ترین و مشکل‌ترین مدیریت‌ها در کشور، مدیریت در رسانه ملی است که باید به شکل ساختاری آن را مدیریت کرد. باید دقت بیشتری شود تا مبادا این شایعه ایجاد شود که دارند از فرد خاصی جانبداری می‌کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اصولگرایان در انتخابات به تفاهم خواهند رسید؟ تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که این تفاهم حاصل شود، نمونه‌هایی از تفاهم و عدم تفاهم در گذشته بوده است. مشکلی که جریان اصولگرا و همچنین اصلاح‌طلب دارد، نبود چند حزب فراگیر و چارچوب‌دار است.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره کاندیداتوری بقایی، گفت: بنده در این موقعیت نیستم که بخواهم درباره صلاحیت فردی اظهارنظر کنم. سخنگوی قوه قضائیه هم اعلام کرد که در جریان بودن پرونده برای شخصی، لزوماً به معنی عدم صلاحیت در آن فرد نیست و ممکن است که فردی پرونده‌ای هم نداشته باشد، اما رد صلاحیت شود.

وی در پاسخ به سؤالی دیگری مبنی بر اینکه حزب مؤتلفه اسلامی اعلام کرده که جبهه پیروان نظر این حزب را برای حضور در جبهه مردمی اخذ نکرده است، گفت: در جبهه پیروان 16 تشکل رسمی و 2 عضو ناظر داریم و درباره موضوعات مختلف بحث می‌کنیم و شاید در مواردی اختلاف‌نظر هم داشته باشیم. در جاهایی که اجماع نباشد، بایستی رأی‌گیری کنیم.

به گزارش تسنیم، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: درباره پیوستن به جبهه مردمی، مفصل بحث کردیم و اکثریت اعضای جبهه پیروان، آن را امضا کردند و پیوستند و حزب مؤتلفه هم پیوستن را رد نکرده اما رأی لازم را در جبهه پیروان نگرفته است.

باهنر در پایان این نشست خبری تصریح کرد: ما به طور طبیعی طبق اساسنامه می‌توانستیم پیوستن به جبهه مردمی را اعلام کنیم ولو اینکه دو سه عضو محترم نظر دیگری داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار