محققان در پژوهشی گفته‌اند یافته‌هایشان درباره کودکان سراسر جهان نشان می‌دهد که آنها چاقی را از پدر و مادرشان به ارث می‌برند.
کد خبر: ۳۸۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲ 27 February 2017
به گزارش تابناک : محققان در پژوهشی گفته‌اند یافته‌هایشان درباره کودکان سراسر جهان نشان می‌دهد که آنها چاقی را از پدر و مادرشان به ارث می‌برند.
این تحقیق با در نظر گرفتن شاخص توده بدنی کودکان و والدینشان در برخی کشورهای جهان، از جمله انگلستان، امریکا، چین، اندونزی، و... صورت گرفته و سپس به داده‌های مرتبط با دیگر کشورها بسط داده شده است.
 پروفسور «پیتر دالتون» که نویسنده اصلی آن است در توضیح این تحقیق و نتایج آن گفت: «الگوی نتایج پس از تجزیه و تحلیل داده‌های بیش از ۱۰۰ هزار نمونه بسط داده شده به دو کشوری که بالاترین میزان چاقی را دارند (امریکا و انگلستان) و نیز به دو کشوری که کمترین میزان چاقی را دارند (چین و اندونزی) به گونه‌ای قابل ملاحظه در تمام کشورها سازگار است و بینشی مهم و نادر را پیش روی می‌گذارد که نشان می‌دهد چگونه چاقی در میان نسل‌ها در هر دو کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه منتقل شده است؛ همچنین معلوم می‌کند که روند انتقال بین نسلی در تمام کشورهای دیگر بر همین اساس است».
اثر عوامل خانوادگی و وراثت در چاقی کودکان از جمله مواردی است که کارشناسان دیگر نیز در اظهار نظر درباره این پژوهش بر آن تاکید کرده‌اند و گفته‌اند ژن‌ها احتمالا از طریق اشتها یا بی‌اشتهایی و بی‌میلی به غذا رفتار ما را از دوران کودکی تحت تاثیر قرار می‌دهند


منبع : سلامت آنلاین
برچسب ها: تابناک ، استانها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار