معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار شیراز از آغاز به کار مدرن‌ترین سیستم تاکسی‌متر هوشمند کشور برای نخستین بار در شهر شیراز و تجهیز 250 تاکسی به این سامانه خبر داد.
کد خبر: ۳۸۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 27 February 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:ناصر شمس ظهر امروز در جمع خبرنگاران هدف از اجرای این طرح را تجهیز تمام ناوگان تاکسیرانی شیراز به سیستم‌های هوشمند ناوبری، محاسبه خودکار و پرداخت کاملاً الکترونیکی کرایه عنوان و تصریح کرد: این پروژه در سه فاز انجام خواهد شد که به ترتیب در فاز آزمونه 250 دستگاه، در فاز دوم 5 هزار دستگاه و در فاز نهایی مجموع 12 هزار تاکسی ناوگان تاکسیرانی شیراز به این سامانه مجهز می‌شوند.

وی افزود: بر اساس برنامه در فاز نخست بخشی از تاکسی‌های بیسیم و تاکسی فرودگاه به این سامانه تجهیز و به‌تدریج ناوگان فعال شهر بر اساس اولویت در فازهای بعد مجهز می‌شوند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار شیراز با اشاره به اینکه در اجرای این طرح از رانندگان محترم و زحمتکش ناوگان تاکسیرانی حمایت و هیچ‌گونه هزینه‌ای از آنان اخذ نمی‌شود، افزود: در مدل اقتصادی طرح به نحوی پیش‌بینی‌شده است که در تجهیز خودروهای تاکسی به سیستم تاکسی‌متر هوشمند از رانندگان هزینه‌ای اخذ نشده و به‌طور رایگان تجهیزات نصب خواهند شد.

شمس مهم‌ترین هدف این طرح را ساماندهی پرداخت کرایه و محاسبه خودکار آن عنوان و تصریح کرد: در این پروژه پرداخت شهروندان بر اساس پارامترهای تعریف‌شده از طریق سامانه مدیریت مرکزی محاسبه و مبلغ کرایه به شکل خودکار دریافت می‌شود.

وی محاسبه کرایه متناسب با مسافت و زمان سفر، حل مشکل پول خرد، کاهش زمان راننده را از دیگر مزایای استفاده از سامانه هوشمند تاکسی برشمرد و اظهار داشت: در این سامانه در راستای رفاه حال شهروندان و مسافران محترم، امکان هم‌زمان پرداخت کرایه تاکسی در طرح با کارت‌های شهروندی و سایر کارت‌های متصل به شبکه شتاب نیز فراهم‌شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار