سید محمدعلی افشانی؛ استاندار فارس در همایش تجلیل از چهار دانشمند برجسته شیمی در شیراز گفت: مسؤولیت‌شناسی و مسؤولیت‌پذیری سبب می‌شود اجتماع‌نخبگانی همواره خود را در اوج قرار دهند.
کد خبر: ۳۸۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 27 February 2017
وی با بیان اینکه لفظ «معلم» بزرگترین عنوان برای نخبگان و استاد برجسته است، افزود: معلمی بالاترین مقام آدمی است و انسان به خاطر آموختن بر فرشتگان برتری پیدا کرد.

افشانی با اشاره به این که دانشمندان ایرانی تمدن‌سازان جهان هستند، ادامه داد: ثروت اصلی بشر، دانش او است. به‌عبارت دیگر، دانش ثروت تجمیع‌شده بشر است. همانگونه که زکریای رازی در پیشرفت و توسعه علم نقش دارد، دانشمندانی که امروز تقدیر می‌شوند نیز در دانش بشری تأثیرگذارند.

استاندار فارس با تأکید بر لزوم تولید علم و دانش، تصریح کرد: گرچه کسب دانش، اقدامی ارزشمند است اما تولید دانش گامی فراتر و برتر است که تنها در توان نخبگان و دانشمندان برجسته است.

وی با اشاره به اهمیت کابردی‌شدن فعالیت‌های نخبگانی، تأکید کرد: دانشگاهیان باید تلاش کنند دانش تبدیل به محصول شود تا نیازی از جامعه رفع شود و علم از کلاس و دانشگاه به کارگاه برود. باید علم وارد کارگاه شود تا به محصول تبدیل شود.

افشانی در پایان تکریم و تجلیل از بزرگان و مفاخر استان را اقدامی مثبت دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه بنیاد نخبگان استان فارس به‌تبع سیاست‌ها و برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان در سال جاری همایش‌ها و مراسم بسیار خوبی برای تکریم و تجلیل از نخبگان بومی برگزار کرده است که این روند جای تقدیر دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار