تابناک / مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از ایجاد ۴۲ هزار و ۹۳۳ شغل توسط دستگاه های اجرایی استان طی سال ۹۵ خبر داد.
کد خبر: ۳۸۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 27 February 2017
تابناک / مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از ایجاد ۴۲ هزار و ۹۳۳ شغل توسط دستگاه های اجرایی استان طی سال ۹۵ خبر داد.

محمود ایزددوست، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان امروز(۹ اسفند) در سومین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سالن اجتماعات استانداری با تشریح عملکرد دستگاه های اجرایی استان در ایجاد اشتغال طی سال جاری اظهار کرد: طی سال ۹۵، ۴۲ هزار و ۹۳۲ شغل توسط دستگاه های اجرایی استان ایجاد شد.

 

وی ادامه داد: از این تعداد اشتغال ۳۵ هزار و ۵۱۴شغل در سامانه رصد به ثبت رسید که هفت هزار و ۴۱۸ شغل را بانوان تصاحب کرده اند.

 

ایزددوست تصریح کرد: ۶۸ درصد مشاغل ثبت شده در حوزه برادران و ۳۲ درصد مربوط به خواهران است.

 

وی با بیان اینکه این شغل ها در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات است گفت: بخش خدمات ۳۵ هزار و ۹۵۹ شغل، بخش صنعت سه هزار و ۱۹۷ شغل و بخش کشاورزی سه هزار و ۷۷۵ شغل ایجاد شده را به خود اختصاص داده اند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت با هشت هزار و ۳۶۸ شغل بیشترین اشتغال ایجاد شده را داشت تصریح کرد: سازمان های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، جهادکشاورزی، صندوق کارآفرینی و بهزیستی در رده های بعدی قرار دارند.

 

وی اضافه کرد: دو دستگاه بنیاد مسکن ۲ هزار و  ۷۸۴ شغل و راه و شهرسازی یک هزار و ۶۱۷ شغل ایجاد کرده اند که در سامانه رصد ثبت نشده است.

 

ایزددوست با بیان اینکه امسال ۶ طرح مورد مورد بررسی و توسط پست بانک ارائه تسهیلات شد اذعان کرد: این طرح ها در شهرستان های آستانه اشرفیه، تالش، سیاهکل، رودبار و رضوانشهر ۲ طرح اجرا می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار