کد خبر: ۳۸۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 27 February 2017
تابناک / استاندار صبح امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید با اشاره به جذب سهمیه گیلان در بخش پرداخت تسهیلات رونق تولید گفت: نباید کار را پایان یافته بدانیم و برای جذب تسهیلات بیشتر تلاش کنیم.
 
 
پرداخت 474 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به 787 واحد تولیدی
 
 
 دکتر محمدعلی نجفی صبح امروز  در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان استان به پرداخت 474 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به 787 واحد تولیدی استان اشاره کرد و گفت: گیلان جزء 3 استان برتر در جذب سقف تعیین شده از تسهیلات رونق تولید است.

نماینده عالی دولت در گیلان به همکاری مطلوب بانک های عامل استان در روند پرداخت تسهیلات رونق تولید اشاره و اظهار داشت: 4 بانک عامل استان موفق به جذب بیش از 100 درصدی سهمیه ی خود شدند که انتظار ما این است این روند با جدیت تدوام پیدا کند.

وی با ابراز رضایتمندی از مجموعه ی استانداری، صنعت،معدن و تجارت، بانک ها و تمامی دست اندرکاران این کارگروه در کسب این موفقیت گفت: انصافاً گیلان در این حوزه خوب درخشید و وضعیت آبرومندی در سطح کشور دارد.
دکتر نجفی  به ملاقات خود با چند تن از مدیران کشوری بانک ها در هفته ی آتی اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسات بر لزوم افزایش سهم بانک های استان در اعطای تسهیلات رونق تولید تأکید خواهم کرد.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه قطعاً توانمندی و ظرفیت استان بیش از سهمیه ی تعیین شده است افزود: 3 هزار و 35 مصوبه برای رونق تولید بخش های صنعتی و کشاورزی استان حاکی از توان بالای این مجموعه دارد که باید با پیگیری های جدی در جذب تسهیلات بیشتر اقدام کنیم.
وی اظهار داشت: معاون اول رییس جمهور، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و  بودجه ، رییس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بر ضرورت افزایش سهم گیلان در این بخش در جلسات مختلف تأکید داشته و دارند.
دکترنجفی افزود : علیرغم اینکه جایگاه صنعت استان در شاخص های صنعتی جزء رتبه های 11 تا 13 کشور است اما این عملکرد، پیشرو بودن در بخش رفع موانع تولید را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه گیلان به عنوان پایه گذار کارگروه رفع موانع تولید در سطح کشور شناخته شده است خاطرنشان کرد:  این اندیشه با تأکیدات رییس جمهور منجر به بسیج امکانات از سوی دولت شد تا این جلسات در قالب کارگروه های رفع موانع تولید، تسهیل سرمایه گذاری و ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شود.
دکتر نجفی تصریح کرد: هدف از اعطای تسهیلات این است تا تولیدکنندگان بتوانند در جهت افزایش اشتغال و روشنایی چراغ تولید گام بردارند.
وی خاطرنشان کرد: باید روند تسهیلات اعطا شده و نتایج حاصله بررسی و به صورت مستمر رصد شود. 
نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم توجه به رونق بخش گردشگری استان نیز تأکید و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری بانک های استان بخش گردشگری نیز از رونق بیشتری برخوردار شود.
وی همچنین با تأکید بر لزوم پرداخت مطالبات دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز از سوی واحد های تولیدی افزود: علیرغم همکاری مثبت این دستگاه ها در کارگروه رفع موانع تولید اگر در دریافت مطالبات موفق عمل نکنند در روند توسعه ای و برنامه های آتی خود با مشکل مواجه خواهند شد.
استاندار گیلان همچنین به پیشرفت مطلوب کارخانه ی چوکا با حمایت های صورت گرفته از سوی دستگاه های ملی و استانی گفت: انتظار ما از شرکت شستا این است تا فقط نگاه خود را معطوف به بخش های خاص نکند و در روند رشد شرکت چوکا بیش از پیش گام بردارد.
در این نشست درخصوص رفع موانع و مشکلات 7 واحد بزرگ صنایع سلولزی، نساجی، کشاورزی و صنایع تبدیلی بحث و بررسی و تصمیم گیری شد.
کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران، شرکت های سهامی جنگل شفارود، کارخانه های ایران پوپلین و ریسندگی و بافندگی فومنات از مهم ترین این واحدهای تولیدی و صنعتی بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار