قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به اينكه تاكنون بالغ بر يك ميليون و 930 هزار واحد مسكن مهر در كشور به اتمام رسيده است، گفت: 270 هزار واحد نيمه تمام وجود دارد كه طبق تاكيد رياست جمهوري بناست تا پايان دولت يازدهم به پايان برسد.
کد خبر: ۳۸۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 27 February 2017
 قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به اينكه تاكنون بالغ بر يك ميليون و 930 هزار واحد مسكن مهر در كشور به اتمام رسيده است، گفت: 270 هزار واحد نيمه تمام وجود دارد كه طبق تاكيد رياست جمهوري بناست تا پايان دولت يازدهم به پايان برسد.

"احمد اصغري مهرآبادي" در مراسم بهره برداری متمرکز از هزار و 544 واحد مسکن مهر استان گلستان در محل پروژه شركت تعاوني كشت و صنعت گرگان اظهارکرد: برخی از اين واحدهای مسکونی به دلیل بروز مشکلاتی، دارای پرونده قضایی در دادگاه ها هستند که با دستور رییس قوه قضاییه روند رسیدگی به آنها خارج از نوبت انجام می شود تا فرآیند خانه دار شدن مردم بیش از این طولانی نشود.

وي ادامه داد: دولت تدبیر و امید بیش از یک میلیون و 712 هزار واحد مسکن مهر را به بهره برداری رساند که یک میلیون و 530 هزار واحد آن بهره برداری شد و بقیه بدون استفاده است.

به گفته مهرآبادي، برای تامین همه نیازهای مسکن مهر 18 دستگاه و وزارت خانه مسوولیت دارند اما کوتاهی و قصور برخی از آنها موجب ناتمام ماندن فرایند تکمیل و تجهیز این شهرک ها به زیرساخت های لازم و در نتیجه تمایل نداشتن مردم برای سکونت می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر بدون اشاره به نام دستگاههای مورد نظر بیان کرد: با وجود تکمیل فرایند ساخت بیش از 182 هزار واحد مسکونی مهر کشور؛ به دلیل فقدان زیرساخت های لازم در شهرک ها؛ متقاضی سکونت ندارد.

مهرآبادی اظهارکرد: یکی از دلایل تمایل نداشتن مالکین برای سکونت در این واحدها نبود زیرساخت های لازم همچون مدرسه، مسجد، درمانگاه، جاده دسترسی مناسب و موارد مشابه دیگر است.

 وی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی برای حل این مشکل و با وجود آن که به جز ساخت منازل تعهد دیگری در شهرک های مسکن مهر نداشت، ساخت 500 مدرسه، 450 درمانگاه و تعدادی کلانتری را در این شهرک ها آغاز کرد تا زمینه و شرایط برای سکونت آسان و بدون مشکل مالکین فراهم شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: در حال حاضر پروژه مسکن مهر در یک هزار و 160 شهر در حال اجراست و 98 درصد تعهداتي که استان گلستان در اين زمينه داشته به اتمام رسیده است.

مهرآبادی با اشاره به اينكه پروژه و طرح عظیم مسكن مهر نزدیک به 120 هزار میلیارد تومان هزینه دربرداشته است، گفت: موضوع مسکن مهر از سال 1386 آغاز شد و اين پروژه ها تاكنون از 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی استفاده کردند به طوري كه بیش از 47 هزار میلیارد تومان این اعتبارت را بانک مسکن تامین کرده و برابر این مبلغ نیز مردم آورده داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار