کد خبر: ۳۸۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 27 February 2017
به گزارش تابناک یزد،این روزها بسیاری از افراد به بهانه روزمرگی و فشارهای کاری روزانه کمتر به ورزش کردن می‌‌پردازند.
با این وجود افرادی نیز در جامعه هستند که با وجود داشتن مشکلات فراوان از جمله معلولیت و نقص عضو، ورزش کردن را جزئی از زندگی خود می‌دانند و بعضاً حتی آن را به صورت حرفه‌‌ای دنبال می‎‎کنند و توانسته  ‎‎اند در عرصه‌‌های مختلف ورزشی برای استان و کشور مدال‎‎آوری و افتخارآفرینی کنند.
به تازگی، هیات ورزش‎‎های ناشنوایان به پاس قدردانی از ورزشکاران ناشنوای مدال‎‎آور استان و ایجاد انگیزه افزون‎‎تر در آنها، مراسم تجلیلی برایشان تدارک دیده و از خیران ورزشی نیز تقاضای کمک برای بهبود اوضاع ورزشی آنها کرده است.البته تاسیس ورزشگاه اختصاصی برای ناشنوایان یکی دیگر از برنامه‌های این هیات در زمینه گسترش ورزش ناشنوایان در استان است.
«مهدی دهقان بنادکی» دبیر هیات ورزش‌های ناشنوایان استان و عضو هیات مدیره این هیات ورزشی در گفت‎‎وگویی به این موضوع پرداخته است که در زیر مشروح آن را می‎‎خوانید.
  • مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران در رشته‌های مختلف ورزشی در هیات ورزش‌های ناشنوایان با چه هدفی برگزار شد؟
این مراسم با هدف ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران و مدال‌آوران در رشته‎های مختلف ورزشی در هیات ناشنوایان استان با حضور جمعی از خیرین و اعضای هیات مدیره هیات ورزش‌های ناشنوایان استان برگزار شد. در این مراسم همه ورزشکارانی که در سال 95 در رشته‌‎های فوتسال، فوتبال، دوومیدانی، کاراته و تکواندو کسب مدال کرده بودند، تجلیل شدند تا در رقابت‌های آینده با انگیزه بیشتری به مصاف حریفان بروند.
  • فکر می‌کنید با برگزاری چنین مراسمی ناشنوایان بیشتری به سمت ورزش جذب می‌شوند؟
با توجه به این که ورزشکاران در این هیات ورزشی نسبت به سایر ورزشکاران به حمایت بیشتری نیاز دارند، باید برای آنها مراسم تجلیل به عمل آورد تا هم ورزشکاران و هم خانواده آنها دید وسیع‌تری در مورد ورزش پیدا کنند و بدانند یک فرد ناشنوا در همه حال می‌تواند پیشرفت کند. قطعاً چنین برنامه‎‎هایی می‎‎تواند به روی آوردن ناشنوایان بیشتری به سوی ورزش منجر شود و برخی از آنها را از خانه‎‎نشینی دور کند.
  • برنامه‌های جنبی زیادی را این هیات برای ایجاد انگیزه در بین ناشنوایان به‌وجود آورده است، از سایر برنامه‌های هیات بگویید.
یکی دیگر از برنامه‌های این هیات برگزاری مسابقه عکاسی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر بود که ورزشکاران ناشنوا عکس‌های خود از راهپیمایی را به هیات ارسال کردند و برای بهترین عکس جایزه‌ای در نظر گرفته شد.
یکی دیگر از برنامه های هیات در نیمه اول اسفند ماه، برگزاری اردوی خانوادگی و تفریحی ورزشکاران برتر سال 95 در شهرستان بافق است که در این اردو برنامه‌های جنبی زیادی در نظر گرفته شده است تا حمایت همه جانبه خود را از ورزشکاران نشان دهد. همچنین با در اختیار گرفتن سانس‌های استخر رایگان برای ورزشکاران ناشنوا سعی در حمایت بیشتر از این ورزشکاران داریم.
  • برنامه‌ریزی برای برگزاری چنین همایشی نیاز به حامی مالی دارد، در این رابطه چگونه اقدام کردید؟
قطعاً انجام مراسم تفریحی و ورزشی به حمایت مالی زیادی نیاز دارد لذا یکی از برنامه‎‎های در اولویت‌ این هیات، کمک گرفتن از خیرین استان است تا مثل همیشه در این زمینه ورزشکاران ناشنوا را حمایت کنند.
  • امسال آمار ورزشکاران در هیات ورزش‌های ناشنوایان چگونه بوده است؟
در سال 95 تعداد بیمه‎‎شدگان ورزشی در هیات ورزش‌های ناشنوایان به مراتب نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 95 به این تعداد نیز افزوده شود.
  • شنیده می‌شود با یاری خیرین قرار است ورزشگاه اختصاصی برای ناشنوایان ایجاد شود، این موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟
بله. با توجه به حمایت‌هایی که از سوی خیران استان در اختیار هیات ورزش‌های ناشنوایان در نظر گرفته شده است، اولین ورزشگاه اختصاصی و کاملاً مجهز برای ورزشکاران در منطقه اکرمیه یزد در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود با در اختیار داشتن چنین مکان مجهزی با راه‎‎اندازی این مجموعه، ورزشکاران ناشنوای شهر به راحتی بتوانند ورزش کنند.
  • در مورد تیم فوتسال ناشنوایان استان که در کشور مقام‌آوری کرد، بگویید.
تیم فوتسال ناشنوایان استان در رقابت‌های کشوری توانست با حمایت مالی مجتمع خلیج فارس سپهر، مقام دوم را از آن خود کند و به عنوان نایب قهرمانی دست یابد و از همین تیم دو بازیکن به نام‌های «سید امین دهقان» و «مصطفی حیدری» به عضویت تیم ملی فوتسال کشور درآمدند. در حال حاضر غیر از این دو بازیکن که در عضویت تیم ملی بزرگسالان کشور هستند، «امیرحسین خیرخواه»، بازیکن جوان و خوش آتیه ناشنوای یزدی، به اردوی تیم ملی زیر 18 سال فوتسال کشور دعوت شده است تا در کنار سایر ملی‌پوشان، خود را برای اولین دوره مسابقات فوتسال جهان آماده کند که قرار است در سال 2017 در کشور تایلند برگزار شود.امیدوارم با فرهنگسازی‌ای که در جامعه صورت گرفته است، خانواده‌های ناشنوایان این نقص را مانع پیشرفت و حتی ورزش کردن فرزندان خود ندانند و اجازه دهند فرزندان ناشنوای آنها به ورزش بپردازند تا بتوانند با کسب افتخارات ورزشی در جامعه پویاتر شوند.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار