کنگره بین‌المللی دیابت و عوارض آن با حمایت انجمن دیابت اروپا و ایران از ۱۲ تا ۱۴ اسفند در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲ 27 February 2017
تابناک فارس به نقل ازتسنیم:محمدحسن دباغ منش بعدازظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: این کنگره با حمایت انجمن دیابت اروپا و با همکاری انجمن متخصصان غدد درون‌ریز و متابولیسم ایران، انجمن دیابت ایران، پژوهشکده علوم داخلی و مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دوازدهم تا چهاردهم اسفند برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی این کنگره گفت: انجمن دیابت اروپا با قدمت 60 سال و 8 هزار عضو در زمینه تشویق محققان به کارهای تحقیقاتی، به روز کردن اطلاعات پزشکی و گسترش اطلاعات درباره دیابت فعالیت دارد و این چنین کنگره‌هایی را هر ساله در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌کند.

وی افزود: براساس آخرین آمارها بیش از 400 میلیون نفر در دنیا و بیش از 4 میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند و این آمار روزانه رو به افزایش است به گونه‌ای که پیش‌بینی شده در سال 2040 میلادی این آمار به بیش از 640 میلیون نفر در دنیا برسد.

دبیر اجرایی دومین کنگره دیابت بیان کرد: با روند صعودی بیماری دیابت و اهمیت ویژه آن باید آموزش‌ها گسترش پیدا کند، همچنین این آموزش‌ها باید برای افراد دیابتی و افراد فعال و پیگیر موضوع دیابت نیز انجام شود.

دباغ‌منش با اشاره به افزایش شیوع بیماری دیابت بر جدی گرفتن تغییر شیوه زندگی، فرهنگسازی در سطح جامعه و به روز بودن افراد ارائه‌دهنده خدمات دیابت مانند پزشکان خانواده، متخصصان و فوق تخصصان به اطلاعات دیابت تاکید کرد.

وی از برگزاری سه کارگاه با موضوع پیشگیری، تشخیص و درمان دیابت در این کنگره سه روزه خبر داد و گفت: در حاشیه این کنگره نمایشگاه دیابت، داروهای پایین‌آورنده قندخون، انسولین، تجهیزات پزشکی و مدیریت کنترل دیابت با حضور 14 شرکت داخلی و خارجی برپا می‌شود.

به گزارش تسنیم این کنگره با حضور باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان، 50 پزشک خانواده، 80 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص از سراسر کشور و 11 صاحب نظر از کشورهای لهستان، یونان، آلمان، ایرلند، لیتوانی، جمهوری چک، روسیه، دانمارک و بلژیک در شیراز برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار