طی گفت و گویی ؛
تابناک / آگشته اظهارداشت: برابر بررسی های به عمل آمده یک ایستگاه دیگر آتش نشانی برای شهر لاهیجان و یک دستگاه خودروی بالابر هیدرولیکی حداقل ۳۲ متری و ۲ دستگاه آتش نشانی سنگین هم مورد نیاز است.
کد خبر: ۳۸۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳ 26 February 2017
تابناک / آگشته اظهارداشت: برابر بررسی های به عمل آمده یک ایستگاه دیگر آتش نشانی برای شهر لاهیجان و یک دستگاه خودروی بالابر هیدرولیکی حداقل ۳۲ متری و ۲ دستگاه آتش نشانی سنگین هم مورد نیاز است.

شهردار لاهیجان گفت: آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برای مقابله با وقوع حوادث و بحران ها به تجهیزات و امکانات بیشتری نیازمند است.
 
سعید آگشته افزود: آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان دارای ۲ ایستگاه مستقل و مجهز با هفت دستگاه خودروی عملیاتی ۲ هزار و ۷۰۰ تا هشت هزار لیتری و دارای یک دستگاه تانکر آب ۱۲هزار لیتری است که برای ایام بحران و حوادث به امکانات بیشتری نیاز است.
 
وی اظهارداشت: برابر بررسی های به عمل آمده یک ایستگاه دیگر آتش نشانی برای شهر لاهیجان و یک دستگاه خودروی بالابر هیدرولیکی حداقل ۳۲ متری و ۲ دستگاه آتش نشانی سنگین هم مورد نیاز است.
 
آگشته خاطرنشان کرد: ۴۷ نفر از پرسنل این آتش نشانی بصورت شبانه روزی در سه شیفت کاری انجام وظیفه می کنند.
 
وی ادامه داد: شهرداری لاهیجان با پرداخت ۱۰۵میلیون تومان به حساب سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در نوبت دریافت یک خودروی آتش نشانی سنگین است که قرار بود تا ۱۵مهر ماه به شهرداری تحویل شود که تاکنون به دلایل عدم شماره گذاری تحویل نشده است که این خودروی مجهز از نوع ایسوز شش هزار و ۵۰۰ لیتری آب است.
 
شهردار لاهیجان گفت: این شهرداری همجنین در نوبت دریافت دستگاه تخلیه دود و در نوبت دریافت تشک نجات است و تاکنون از داشتن دستگاه تخلیله دود محروم بوده و از طریق ابتکاری توسط نیروهای این آتش نشانی دود از داخل واحدهای که دچار حریق می شوند تخلیه می شود.
 
وی با اشاره به اینکه برای تبدیل وضعیت ۱۷ نیرو از آتش نشانان شرکتی شهرداری با استانداری گیلان مکاتبه شده است که باید وضعیت این نیرورها روشن شود تصریح کرد: آتش نشانی لاهیجان با کمبود ۳۰ نفری نیرو مواجه است که این کمبودها در قالب چارت سازمانی تکمیل خواهدشد.
 
آگشته ادامه داد: آشنایی با اقدامات پیشگیرانه و آموزش جامعه و اقشار مختلف مردم با همکاری پدافند سپاه لاهیجان ، نهادها و سازمان ها ، آموزش عمومی کارخانه های صنعتی و مجموعه های تولیدی که کارهای جمعی می کنند ، پمپ بنزین ها و نهاده ها در دستورکار این آتش نشانی قرار دارند.
 
وی اضافه کرد: این آموزش ها بصورت عمومی و اولیه مناسب و موثر به منظور ایمن سازی و آشنایی مردم و مقابله با حریق انجام می گیرند.
 
به گفته وی کنترل و نظارت ساخت و سازها کلیه اماکن در شهر برابر مقررات ملی ساختمان و حفاظت از ساختمان ها در مقابل آتش سوزی ها برعهده آتش نشانی قرار دارد که آموزش های درودن سازمانی و هم آموزش های عمومی با همکاری واحد آموزش و پژوهش شهرداری لاهیجان پیگیری و انجام می شود.
 
آگشته خاطرنشان کرد: با هماهنگی هایی که با استانداری گیلان صورت گرفته است بخشی از آموزش های آتش نشانان و آموزش عمومی شرق گیلان توسط آتش نشانی لاهیجان با نظارت استانداری انجام خواهدشد و این آموزش ها در اولویت کاری قرار می گیرند.
 
وی یادآورشد: درکنار آموزش عمومی و پیشگیری ،برابر دستور ابلاغی استانداری گیلان به منظور شناسایی مکان های پرخطر و کم خطر و نقاط خطرساز در همه زمینه ها کار بازدید عمومی از سطح اماکن شهر لاهیجان، آموزشگاهها ، مراکز تجاری ، کارخانه ها و بافت فرسوده از بیستم دی ماه با تشکیل سه گروه شروع شده است.
 
شهردار لاهیجان تصریح کرد: بازدید از محله های پرده سر ، کاشف غربی ، انجام شده و مناطق دیگر نیز درحال انجام است.
 
وی اظهارداشت: دستگاه هیدرانت (شیرآلات ایستاده ) برای تامین آب خودروهای آتش نشانی در عملیات اطفای حریق در چند مکان سطح شهر درحال نصب است که تاکنون هشت دستگاه نصب شده و ۱۷دستگاه دیگر در انتظار نصب است که از قبل نیز ۱۲دستگاه نیز در سطح شهر لاهیجان نصب شده بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار