استاندار فارس گفت:احداث سد، خط انتقال آب و جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه، احداث خطوط ریلی، ساخت بیمارستان و مترو از پروژه‌های مهم برای استان فارس هستند که باید در تأمین منابع آن از طریق سرمایه‌گذاری، فاینانس و شیوه‌های دیگر اهتمام شود.نماينده تام الاختيار بانك سرمايه گذاري زيرساخت هاي آسيا گفت: تلاش مي كنيم پروژه هاي سرمايه گذاري بانك سرمايه گذاري زيرساخت هاي آسيا در شيراز مثال زدني باشد.
کد خبر: ۳۸۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸ 26 February 2017
به گزارش تابناک فارس:محمد علي افشاني در جلسه كميته جذب و حمايت از سرمايه گذاري استان كه با حضور نمايندگان بانك سرمايه گذاري زيرساخت هاي آسيا در شيراز برگزار شد، با بيان اين كه فارس در دو هزار و 500 سال گذشته پايتخت ايران كه شامل بخش قابل ملاحظه اي از آسياي امروزي مي شد بوده است، اظهار داشت: حكمرانان خوبي در آن دوران بر ايران حكومت مي كردند كه بناهاي عظيمي مانند تخت جمشيد و پاسارگاد از آن دوران به جاي مانده است.
 
وي با اشاره به اين كه شيراز با داشتن يكي از مهم ترين بناهاي مذهبي ايران سالانه ميزبان ميليون ها نفر زائر بوده و سومين شهر مذهبي كشور محسوب مي شود، افزود: دو تن از بزرگ ترين شاعران دنيا، حافظ و سعدي در شيراز خفته اند و آرامگاه آنان در اين شهر قرار دارد.
 
استاندار فارس با بيان اين كه اين استان داراي 123 هزار كيلومتر مربع وسعت و حدود پنج ميليون نفر جمعيت است، ادامه داد: فارس داراي 102 شهر و 205 مركز دهستان است.
 
استاندار فارس در جلسه جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری که با حضور نمایندگانی از بانک سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های آسیا، استاندار و مدیران دستگاه‌های اقتصادی برگزار شد، اظهار داشت: احداث سد، خط انتقال آب و جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه، احداث خطوط ریلی، ساخت بیمارستان و مترو از پروژه‌های مهم برای استان فارس هستند که باید در تأمین منابع آن از طریق سرمایه‌گذاری، فاینانس و شیوه‌های دیگر اهتمام شود.
 
سرمایه گذاری بانک سرمایه گذاری آسیا در شیراز مثال زدنی خواهد بود
در اين جلسه نماينده تام الاختيار بانك سرمايه گذاري زيرساخت هاي آسيا شيراز را يكي از مهم ترين و تاثيرگذار ترين شهرهاي منطقه و جهان دانست و ادامه داد: بانك سرمايه گذاري زيرساخت هاي آسيا سومين بانك سرمايه گذاري بزرگ دنيا محسوب مي شود و ايران را يكي از شركاي خود مي داند.

احمد شکیل خان خواستار هم افزايي ذينفعان پروژه هاي مورد نظر براي سرمايه گذاري شد و گفت: تلاش مي كنيم پروژه هاي سرمايه گذاري بانك سرمايه گذاري زيرساخت هاي آسيا در شيراز مثال زدني باشد.
 
شکیل احمدخان نماینده بانک «ای.آی.آی.بی» (بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های آسیا) نیز در این جلسه از سرمایه‌گذاری خارجی 1.7 میلیارد دلاری این مجموعه در 9 پروژه خبر داد و گفت: افزایش این سرمایه‌گذاری به 2.5 میلیارد دلار در دستور کار است که استان فارس و شیراز با توجه به جایگاهی که دارد در فهرست مناطق موردعلاقه ما قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار