فرودگاه‌هاي ايران در سال ۲۰۱۶ رشد ۱۷ درصدی در میزان نشست و برخاست هواپیماها و اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۱۱ درصدی در ارسال و پست بار را نسبت به سال ۲۰۱۵ رقم زدند.
کد خبر: ۳۸۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 26 February 2017
تابناک فارس به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگا‌ه‌ها و ناوبری هوایی ایران: گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی؛ به تازگی آماری از وضعیت کل پروازهای فرودگاه‌های ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی ارایه کرده است که براساس آن در ۴۹ فرودگاه شرکت فرودگاه‌ها ۴۱۷ هزار و ۵۱۰ فروند هواپیما نشست و برخاست، ۵۱ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۵۶ مسافر اعزام و پذیرش و میزان ۴۹۶ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۸۷ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

فرودگاه مهرآباد به عنوان نخستین فرودگاه پرترافیک ایران با میزبانی از ۱۳۲ هزار و ۲۴۵ فروند هواپیما توانست ۱۶ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۳۵۹ مسافر را اعزام و پذیرش و ۱۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۸۲۲ کیلوگرم بار را ارسال و پست کند.

فرودگاه بین‌المللی مشهد با اعزام و پذیرش۱۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۲۳۰ مسافر و ارسال و پست ۸۶ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۱۰ کیلوگرم بار طی نشست و برخاست ۷۰ هزار و ۸۴ پرواز در رتبه دوم پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های ایران در سال ۲۰۱۶ شناخته شد.

فرودگاه امام خمینی(ره) نیز با میزبانی ۵۳ هزار و ۳۵۹ پرواز موفق به اعزام و پذیرش ۷ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۳۶۹ مسافر و ۱۴۸ میلیون و ۲۰ هزار و ۴۱۵ کیلوگرم بار شد.

از مجموع کل پروازهای صورت گرفته سهم فرودگاه مهرآباد از پروازها ۲۸.۹ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۲۹.۰۱ درصد و ارسال و پست بار ۲۰.۵۸ درصد کیلوگرم بار بود در حالی که سهم فرودگاه مشهد از پروازها ۱۵.۳۵ درصد، مسافر ۱۷.۸۲ درصد ارسال و پست شد. همچنین در این ایام سهم فرودگاه امام خمینی(ره) از پروازها ۱۱.۶ درصد، اعزام و پذیش مسافر ۱۳.۹ و ارسال و پست بار ۲۷.۴۲ درصد بود.

همچنین بر اساس این اطلاعات در میزان نشست و برخاست هواپیماها و اعزام و پذیرش مسافر ۱۷ درصد و ارسال و پست بار ۱۱ درصد افزایش در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ محقق شد. در این مدت حداقل ۸۰ درصد پروازها در ۸ فرودگاه مهرآباد، مشهد، امام خمینی(ره)، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان و تبریز انجام شد.

سهم ۴۹ فرودگاه‌ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از پروازهای داخلی در سال ۲۰۱۶ میلادی میزبانی از ۳۳۸ هزار و ۵۸۲ نشست و برخاست هواپیما، اعزام و پذیرش ۴۰ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۹۹۵ مسافر و ارسال و پست ۲۸۹ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۸۰۷ کیلوگرم بار بود.

در ۲۹ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها ۷۸ هزار و ۹۲۸ پرواز بین‌المللی برقرار شد که از طریق آن‌ها ۱۱ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۶۰۱ مسافر اعزام و پذیرش و ۲۰۶ میلیون و ۹۱۴ هزار و۶۸۰ کیلوگرمم بار ارسال و پست شد.

به این ترتیب در پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد٬ مشهد و شیراز و در پروازهای بین‌المللی٬ فرودگاه امام(ره)٬ مشهد و اصفهان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار