نائب رئیس كمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد كه تنها ۱۰ درصد از معماری این كلان‌شهر، معماری ایرانی ـ اسلامی است و مابقی به سبك‌های روز است.
کد خبر: ۳۸۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 26 February 2017
محمد حق‌نگر، نائب رئیس كمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی با بیان اینكه تنها ۱۰ درصد از معماری شهر شیراز، دارای معماری ایرانی ـ اسلامی است، گفت: متأسفانه در معماری شهر شیراز از هم‌گسیختگی وجود دارد و پیوستگی ندارد.

ساختمان‌های بین‌الحرمین و شاهچراغ(ع)، ساختمان‌های مدرن با سبك معماری ایرانی ـ اسلامی هستند

وی افزود: بخشی از مساجد و ساختمان‌های جدید مانند ساختمان شاهچراغ(ع) و ساختمان شورای اسلامی شهر شیراز با مصالح مدرن اما با معماری ایرانی ـ اسلامی ساخته شده‌اند و مابقی ساختمان‌ها این‌گونه نیست.

حق‌نگر با یادآوری اینكه پروژه بین‌الحرمین شیراز یك ساختمان مدرن اما با سبك و سیاق معماری ایرانی ـ اسلامی است، گفت: از این موارد نمونه‌های بسیار كمی در شیراز داریم و باید این نمونه‌ها گسترش یابد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین این نكته را یادآور شد كه بافت قدیم شیراز خود یك تاریخ است و مربوط به گذشته است و باید این بافت احیا شود اما در میان ساختمان‌های جدید این نوع معماری كمتر دیده می‌شود.

پروژه‌های دولتی را به سمت معماری ایرانی ـ اسلامی سوق دهیم

وی با بیان اینكه هم‌اكنون مدت‌هاست به دنبال تهیه و ارائه طرحی برای كمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز هستم تا این نوع معماری در شیراز گسترش یابد، گفت: ما نمی‌توانیم بخش خصوصی را مجبور كنیم كه به سمت این نوع معماری سوق پیدا كند اما می‌توانیم در پروژه‌های دولتی خود از این نوع معماری استفاده كنیم.

حق‌نگر اظهار كرد: هم‌اكنون شهرداری شیراز كه سازمان دولتی با پول‌های مردم است حدود ۴۰ پروژه از محل قریب ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشاركت دارد كه برای آن حدود ۶ هزار میلیارد تومان بسته تعریف شده است لذا ما باید از این فرصت به دست آمده استفاده كنیم و این نوع معماری را در شهر شیراز ترویج كنیم.

نائب رئیس كمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: من از ۲۰۵ پروژه شهرداری شیراز بازدید كردم و مشاهده كردم كه همه این‌ها می‌تواند با گرفتن یك معمار ماهراز معماری ایرانی ـ اسلامی استفاده كنند و اگر این اتفاق رخ دهد، معماران شهر هم تغییر خواهد كرد و مسلماً بر روی كل پروژه‌های سطح شهر شیراز نیز تأثیر خواهد داشت.

لزوم احیای سیما و منظر سومین حرم اهل بیت(ع)

وی در پایان بر این نكته تأكید كرد كه باید به این سمت حركت كنیم تا سیما و منظر شهر شیراز به سمت سیما و منظر سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی سوق پیدا كند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار