سازمان هواپیمایی ضعیف عمل می کند و کسی هم ناظر نیست /سازمان هواپیمایی باید از مردم عذرخواهی کند/کمبود قطعات و فرسودگی ناوگان هوایی بهانه است/ وزارت نیرو باید سدها را سرکشی و کنترل می کرد/ تاکنون برجام نقض نشده است /عربستان عامل اختلاف در منطقه است/ آمریکا نمی خواهد سوریه آرام شود/ بازی ترکیه برایشان گران تمام می شود
کد خبر: ۳۸۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ 25 February 2017
سازمان هواپیمایی ضعیف عمل می کند و کسی هم ناظر نیست
به گزارش تابناک فارس:رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر سهل‌انگاری سازمان هواپیمایی کشور، تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشور و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی نه تنها ضعیف عمل می‌کنند، بلکه نظارت دقیق بر عملکرد آنها صورت نمی‌گیرد.
 
سازمان هواپیمایی باید از مردم عذرخواهی کند
نماینده جهرم در مجلس با انتقاد از برخورد نامناسب سازمان هواپیمایی کشور و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با مردم، افزود: مردم برای وقت خود برنامه ریزی کردند، بنابراین تاخیر در زمان پروازها بدون عذرخواهی از مردم کار ناپسندی است.

رضایی کوچی با بیان اینکه مسئولان می‌بایست از مردم عذرخواهی کنند، گفت: ادای احترام به مردم ضروری است اما این از جمله مواردی است که سازمان هواپیمایی کشور از آن غفلت کرده است.
 
کمبود قطعات و فرسودگی ناوگان هوایی بهانه است
این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: مشکلاتی چون کمبود قطعات و فرسودگی ناوگان هوایی کشور وجود دارد اما این علت اصلی مسائل پیش آمده اخیر نیست؛ متاسفانه بی تدبیری و سهل انگاری سبب وضعیت پیش آمده شده از این رو مدیریت زمان‌بندی شده دقیق لازم است.
 
وزارت نیرو باید سدها را سرکشی و کنترل می کرد
وی در سخنانی دیگر با انتقاد از وزارت نیرو برای عدم سرکشی و کنترل سدها گفت: هواشناسی بروز بارش های زیادی را پیش بینی کرده بود که اگر وزارت نیرو از قبل از این حادثه کنترل های لازم را انجام می داد و آب سد را تخلیه می کرد طبیعتا این میزان آب جمع نمی شد و منجر به چنین اتفاقی نمی گردید.
 
تاکنون برجام نقض نشده است
مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی گفت: قانون اقدام متقابل برای نقض برجام تدوین شده است و تا کنون با نقض برجام رو به رو نبودیم بلکه بدعهدی هایی از سوی طرف مقابل صورت گرفته است که خلاف سند مکتوب و امضا شده نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با این حال اگر نقض برجام احصاء شود، به نحوی که خلاف سند مکتوب باشد به راحتی می توانیم اقدام متقابل را اجرایی کنیم. باید توضیح داد که دو نقض تعهد وجود دارد نقض فاحش و نقض عادی که تا کنون در خصوص برحام هیچ کدام از انواع نقض از سوی طرف مقابل رخ نداد است.
 
وی در این باره که آیا تنها مرجع اعلام نقض برجام هیات نظارت بر آن است، توضیح داد: مجلس به عنوان قوه مستقل در صورتی که مصادیق نقض برجام را احصاء کند می تواند نقض برجام را اعلام و دولت را ملزم به اجرای قانون اقدام متقابل و متناسب در نقض برجام کند.
 
عربستان عامل اختلاف در منطقه است
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان در صدد تحریک کردن برخی کشورها علیه ایران است گفت: عربستان سعودی با عدم درک صحیح شرایط مسبب اصلی اختلافات منطقه است.
 
محمد جواد جمالی با اشاره بر سفر اخیر رییس جمهوری ایران به دو کشور عمان و کویت عنوان کرد: رویکردهای 6 کشور عضو همکاری شورای خلیج فارس الزاما بطوری نیست که صد در صد در همرا با عربستان باشد چرا که کشوری مثل عمان با پیش زمینه سنتی سعی کرده تا کنون روابط خود را با ایران حفظ کند چرا که دلایلی هم برای دوستی با ما دارد و این امر موجب شده تا عربستان در برخی کشورهای حوزه خلیج فارس مهره سوخته یا خنثی به شمار آید.
 
آمریکا نمی خواهد سوریه آرام شود
نماینده فسا در مجلس در ادامه تاکید کرد: کشورهایی مانند کویت هم یک سری گرایش های گریز از مرکز دارند و ما همیشه اعلام کردیم ایران کشوری است با جغرافیای بسیار منحصر به فرد و مولفه های قدرتمند که اگر اشتراکاتی که باید صورت بگیرد فراهم شود حوزه خلیج فارس حوزه تاثیر گذار در منطقه خواهد شد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:به دنبال جلساتی که در آستانه با محوریت ایران ، روسیه و ترکیه تشکیل شد امیدهایی به آتش بس در سوریه شکل گرفت اما ترامپ با مداخله مستقیم به دنبال تشدید منازعه است.
 
نماینده مردم فسا در ادامه افزود: ادعای آمریکایی ها در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی بهانه تراشی برای شکست مذاکرات و بی نتیجه ماندن چانه زنی ها است.

جمالی افزود: طراحان قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت به دنبال ایجاد منطقه پرواز ممنوع و تسلط بر مناطق مرزی سوریه هستند تا منافع خود را در بلند مدت دنبال کنند.
 
بازی ترکیه برایشان گران تمام می شود
وی در پایان گفت: بازی ترکیه در زمین ترامپ بر علیه سوریه با مشارکت رژیم سعودی بیش از همه برای انکارا گران تمام خواهد شد زیرا پای ترکیه به میدان جنگ سوریه کشیده خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار