آراء متوالی کمیته انضباطی فدارسیون فوتبال مبنی بر جریمه و کسر امتیاز از نماینده فوتسال قم، این کمیته را رقیب جدید تیم بی‌سامان هفته‌های اخیر لیگ برتر یعنی یاسین‌پیشرو قم کرده است.
کد خبر: ۳۸۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰ 26 February 2017
به گزارش تابناک قم، فوتسال قم امسال یکی از بدترین دوران حضور خود در لیگ برتر باشگاه‌های کشور را سپری می‌کند و شاید باید این شرایط را به حساب بی‌برنام بودن از سوی متولیان این رشته ورزشی در استان قم دانست که چندان به علاقه قمی‌ها به این رشته توجه نمی‌کنند.

امسال دومین فصل متوالی است که تیم یاسین‌پیشرو نماینده قم در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور شده اما این تیم که در سال 1394 رتبه ششم لیگ را کسب کرده بود با نتایج دور از انتظار و روند پر فراز و نشیب خود در فصل جاری لیگ برتر، قطعا این رتبه را تکرار نخواهد کرد.

جدا از دعواهایی که بین مدیریت باشگاه یاسین‌پیشرو و اداره کل ورزش و جوانان به همراه هیات فوتبال استان قم بر سر امتیاز این تیم لیگ برتری و موضوع مالکیت آن وجود دارد و صرف‌نظر از اعتصاب جمع زیادی از بازیکنان این تیم در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد‌ها، اکنون مشکل جدید دیگری در این تیم به وجود آمده است.

از دعوای مدیریتی تا اعتصاب بازیکنان و جرایم انضباطی

مهمترین موضوعی که اکنون پای مدیریت تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم را به مسائل و حاشیه‌های اخیر این تیم باز می‌کند، ابتدا اعتصاب بازیکنان شاخص این تیم در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدها و تعهد باشگاه به قرارداد آنها است و موضوع دیگر بر سر مهدی زاهدی بازیکن این تیم است که این روزها مهمترین سوژه فوتسال ایران شده است.

مهدی زاهدی از استعدادهای فوتسال قم و از بازیکنان آینده‌داری است که سابقه دعوت به تیم ملی امید ایران را نیز دارد اما برای مدتی از فوتسال قم جدا شد و آخرین تیمی که قبل از بازگشت مجدد به قم در آن بازی کرد، تیم فوتسال دانشگاه آزاد اسلامی تهران یکی از تیم‌های امسال لیگ برتر است.

زاهدی در نقل و انتقالات نیم‌فصل هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور از تیم دانشگاه آزاد اسلامی تهران جدا شد و با پیشنهاد تیم یاسین‌پیشرو به جمع شاگردان محمدرضا حیدریان پیوست تا بار دیگر در قم و برای تیم شهر خود یعنی یاسین‌پیشرو قم بازی کند.

رای کمیته انضباطی برای باخت یاسین‌پیشرو قم برابر دانشگاه آزاد

این بازیکن اکنون از سوی کمیته انضباطی به دلیل شکایت صورت گرفته از سوی تیم دانشگاه آزاد اسلامی تهران هم خود و هم تیم یاسین‌پیشرو را در شرایط حادی قرار داده است، به طوری که کمیته انضباطی رای به باخت نماینده قم در تمام‌ بازی‌هایی کرده که تیم یاسین‌پیشرو از مهدی زاده در ترکیب خود بهره برده است.

بر همین اساس نخستین رای کمیته انضباطی در این خصوص به باخت یاسین‌پیشرو قم در مسابقه هفته سوم دور برگشت فصل جاری لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور برابر تیم سابق زاهدی یعنی دانشگاه آزاد اسلامی تهران بود اما جالب این است که باشگاه یاسین‌پیشرو اعتقاد دارد این بازیکن هیچ مشکل حقوقی برای همراهی تیمش ندارد.

اصرار یاسینی‌ها مبنی بر استفاده از مهدی زاهدی

جالب‌تر اینکه بعد از اصرار مدیریت تیم یاسین‌پیشرو مبنی بر بدون مانع بودن بازی زاهدی در ترکیب این تیم، کادر فنی نیز مرتب از زاهدی در ترکیب اصلی خود برابر رقبای لیگ برتری استفاده می‌کند و اعتقاد یاسینی‌ها این است که اگر زاهدی مشکلی برای پیوستن به این تیم داشت، کارت بازی وی نباید صادر می‌شد اما اکنون زاهدی برای همراهی تیم یاسین‌پیشرو دارای کارت بازی است و مشکلی ندارد.

جدیدترین رای انضباطی راجع به قضیه یاسین‌پیشرو قم و مهدی زاهدی، باخت سه بر صفر نماینده فوتسال قم برابر تیم لبنیات ارژن فارس در هفته ششم از دور برگشت بازی‌های این فصل لیگ برتر فوتسال باشگا‌ه‌های کشور است، در حالی که یاسین‌پیشرو قم این بازی را در قم به نفع خود تمام کرده بود.

دومین باخت سه بر صفر یاسین‌پیشرو برابر ارژن فارس

مسابقه تیم‌های فوتسال لبنیات ارژن فارس و یاسین‌پیشرو قم در روز دوم بهمن ماه و در چارچوب دیداری از هفته بیستم لیگ برتر باشگاه‌های کشور در سالن دو هزار نفری شهید حیدریان قم برگزار شد که در پایان نماینده قم به برتری رسید اما تیم ارژن فارس شکایتی مبنی بر استفاده یاسین‌پیشرو از بازیکن غیر مجاز یعنی مهدی زاهدی مطرح کرده است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز همانند رای قبلی که برای دیدار یاسین‌پیشرو قم و دانشگاه آزاد صادر کرده بود، پس از بررسی‌های لازم و به استناد ماده 68 آیین نامه انضباطی، شکایت تیم لبنیات ارژن فارس را مورد قبول دانست و نتیجه این دیدار را سه بر صفر به نفع ارژن اعلام کرد.

یاسین‌پیشرو در انتظار شکایت نماینده قزوین

با توجه به این دو رای انضباطی، به سبب اینکه تیم یاسین‌پیشرو قم از مهدی زاهدی در دیدار خانگی هفته بیست و سوم لیگ برتر برابر طرح و توسعه الوند قزوین نیز استفاده کرده، یقینا قزوینی‌های انتهای جدولی نیز به زودی شکایت خود را به کمیته انضباطی خواهند فرستاد تا باخت سه بر صفر دیگری در کارنامه نماینده قم به ثبت برسد.

البته در صورتی که تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم در دیدار خانگی معوقه از هفته چهارم دور برگشت بازی‌های این فصل لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در سالن شهید حیدریان قم برابر تیم شهروند ساری به برتری می‌رسید، انتظار شکایت از سوی این تیم نیز وجود داشت اما شهروندی‌ها نیاز به شکایت ندارند زیرا در جریان بازی در قم با حساب دو بر یک تیم یاسین‌پیشرو قم را مغلوب کردند تا برای نخستین‌بار در تاریخ فوتسال ایران در قم پیروز شوند.

نماینده فوتسال قم به دلیل اصرار بر بهره‌گیری از حضور مهدی زاهدی در ترکیب اصلی خود، بعد از بازی هفته شانزدهم با دانشگاه آزاد اسلامی تهران و رای کمیته انضباطی مبنی بر باخت سه بر صفر یاسین‌پیشرو قم، اکنون در خطر کسب امتیاز از بردهای هفته‌های نوزدهم و بیست و سوم لیگ برتر برابر تیم‌های فوتسال لبنیات ارژن فارس و طرح و توسعه الوند قزوین قرار گرفته است.

انصراف تاسیسات دریایی تهران، دبیری تبریز و شهروند ساری از شکایت

این در حالی است که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بعد از شکایت تیم دانشگاه آزاد اسلامی تهران از یاسین‌پیشرو قم به دلیل استفاده غیرقانونی از مهدی زاهدی، این تیم را به کسر سه امتیاز محکوم و اعلام کرد در صورت تداوم حضور این بازیکن در ترکیب یاسین‌پیشرو، نتایج بازی‌های نماینده قم سه بر صفر به سود رقبای این تیم می‌شود.

اما محمدرضا حیدریان سرمربی تیم یاسین‌پیشرو قم با تاکید بر این موضوع که برای زاهدی کارت بازی صادر شده، هم در مصاف این تیم با تاسیسات دریایی تهران و هم در بازی‌های بعدی با دبیری تبریز، طرح و توسعه الوند قزوین و شهروند ساری نیز از این بازیکن استفاده کرد.

بالطبع به دلیل اینکه تیم‌های تاسیسات دریایی تهران، دبیری تبریز و شهروند ساری مقابل یاسین‌پیشرو قم به برتری رسیده‌اند شکایتی به کمیته انضباطی نخواهند داشت اما با تداوم حضور زاهدی در ترکیب نماینده قم، چه بسا باشگاه‌های حفاری اهواز، گیتی‌پسند اصفهان و شهرداری ساوه نیز در سه هفته باقی مانده به نماینده قم معترض شوند.

با توجه به اعتصاب هشت فوتسالیست تیم یاسین‌پیشرو قم در اعتراض به دریافت نکردن دستمزدهای خود و کمبود بازیکن در این تیم لیگ برتری، به نظر می‌رسد مشکلات نماینده فوتسال قم همچنان ادامه داشته باشد و این تیم در صورت استفاده از زاهدی در دیدارهای آینده نیز بازنده شود.

مدیر یاسین‌پیشرو: یکی از آقایان زیر پای تیم ما را خالی کرد

مهدی رضایی مدیر تیم یاسین‌پیشرو قم راجع به وضعیت مهدی زاهدی و آراء انضباطی در خصوص وی تصریح کرد: مهدی زاهدی در ابتدا بازیکن تیم فوتسال ماهان‌تندیس قم بود اما تمام امتیاز این تیم در سال 94 واگذار شد و به یاسین‌پیشرو قم انتقال پیدا کرد ولی در ادامه شخصی به حضور مهدی زاهدی در تیم ما اعتراض کرده و نتیجه اعتراض نیز رای انضباطی مبنی بر باخت سه بر صفر یاسین‌پیشرو قم مقابل دانشگاه آزاد است که نسبت به آن در کمیته استیناف اعتراض کرده‌ایم و یقینا این رای تغییر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: زاهدی قرارداد خود را با تیم دانشگاه آزاد اسلامی تهران در نقل و انتقالات نیم‌فصل فسخ کرد و حتی برای وی کارت بازی صادر شد، بنابراین مشکلی برای همراهی این تیم در نیم‌فصل نخست نداشته اما اکنون یکی از آقایان که در ورزش حضور ندارد زیر پای تیم ما را خالی کرد و موجب این اتفاق شده است.

وجود مشکل اداری در قضیه بازیکن یاسین‌پیشرو قم

مدیر تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم با اشاره به صادر شدن کارت بازی زاهدی برای همراهی این تیم، تصریح کرد: تصور من این است که در این قضیه یک مشکل اداری وجود دارد، اگر زاهدی برای پیوستن به تیمی منع قانونی داشته پس چگونه قرارداد وی در هیات فوتبال قم به ثبت رسیده و یا اینکه چگونه کارت بازی زاهدی صادر شده است.

وی تاکید کرد: اعتراض خودمان را نسبت به این حکم اعلام کرده‌ایم و بازهم تاکید می‌کنم که این یک تخلف اداری بوده و نباید این رای صادر می‌شد، البته این وسط تیم‌های قعر جدولی بیشتر ضرر کرده‌اند، ضمن اینکه متاسفانه عده‌ای در قم چون دیگر خود در صدر فوتبال و فوتسال حضور ندارند دوست دارند که همه را پایین بکشند و این وسط آینده عده‌ای جوان نیز نابود می‌شود، در آینده‌ای نزدیک حقایقی را راجع به این دوستان خواهم گفت که نه تنها به فوتسال بلکه به فوتبال استان قم نیز ضربات و آسیب‌های جبران ناپذیر وارد می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار