دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس از اجرای طرح ویژه ساماندهی معتادان حاد و پُرخطر در شیراز خبر داد و گفت: مبارزه با معضل مواد مخدر، تلاشی جهادگونه را می‌طلبد.
کد خبر: ۳۸۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹ 25 February 2017
تابناک فارس به نقل از ایلنا:از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمدرضا ابراهیمی با بیان این مطلب در دوازدهمین جلسه کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی استان اظهار داشت: باید هر فردی که در این راستا تعصب و احساس انسانی دارد، در این مبارزه شرکت کند و لازمه تحقق این امر تلاش همگانی برای ریشه‌کنی این آسیب است و لذا تنها نمی‌توان از دستگاه خاصی انتظار مبارزه با معضل اعتیاد را داشت.

وی با بیان اینکه افزایش روزافزون افراد در دام اعتیاد در جامعه باعث بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: باید بدانیم که هر اقدام پیشگیرانه، مقابله‌ای و درمانی که در این راستا صورت می‌گیرد، باعث رضایتمندی مردم و اجتماع و نهایتاً رضای خداوند متعال است.

دبیر شورا در ادامه؛ حمایت از افراد گرفتار در دام اعتیاد را موجب کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین جرائم در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: آمارها حاکی از آن است که بسیاری از جرایم از جمله سرقت، توسط معتادان صورت می‌گیرد و چنانچه تدابیر لازم در خصوص مبارزه با مواد مخدر به نحو شایسته صورت گیرد قطعاٌ شاهد کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه خواهیم بود.

ابراهیمی در پایان سخنان خود از اجرای طرح ویژه ساماندهی معتادان در ایام پایانی سال و نوروز 96 خبر داد و گفت: مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 شیراز ضمن آمادگی کامل برای اجرای طرح ساماندهی معتادان به یک مرکز مجهز درمانی؛ اقامتی و کارگاهی تبدیل شده است و معتادان بعد از بهبود کامل در این مرکز با حرفه‌آموزی در زمینه‌های مختلف همچون خیاطی، جوشکاری، برق‌کشی ساختمان، نقاشی ساختمان، لوله‌کشی ساختمان و... خود را جهت حضور در جامعه محیا می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار