نماینده جهرم با اشاره به آمار خسارت وارده که به دلیل شکسته شدن سد محمدآباد جهرم به زیر ساخت‌های این شهرستان وارد شده است گفت که لازم است هر چه سریعتر بنیاد مسکن و دولت برای بازسازی منازل مردم اقدامات لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۳۸۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹ 25 February 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدرضا رضایی در توضیح آخرین وضعیت شهر جهرم بعد از شکسته شدن بخشی از سد محمدآباد این شهر و به دنبال آن زیر آب رفتن قسمت های زیادی از منازل و زمین های ساکنان این شهرستان گفت: هفته گذشته بعد از بارش باران حجم آب بسیاری وارد این سد شد که به موجب آن قسمتی از سد شکسته و آب آن تخلیه شد و وارد شهر جهرم شد. البته وزارت جهاد کشاورزی می گوید که این سد برای حوزه آبخیزداری احداث شده بود و در آن هزار میلیون متر مکعب در آن ذخیره شده بود.

وی با بیان این‌که «با شکسته شدن بخشی از سد محمدآباد و به دنبال آن سرازیر شدن آب به شهر جهرم قسمت های زیادی از شهر درگیر و بسیاری از منازل مردم آسیب دید و یا به طور کامل تخریب شد» بر اساس آمار در اختیار خود گفت: بیش از 2 هزار و 500 واحد مسکونی به تعمیرات نیاز دارد  و بیش از هزار و 400 واحد تخریب کامل شده که باید بازسازی شود.

وی با بیان اینکه در آن مقطع آب، برق و گاز مردم و راه های مواصلاتی قطع شد، گفت: به دنبال ورود آب به شهر بیمارستان ها، خانه های بهداشت و مدارس تخریب شده و بسیاری از راه های روستایی خراب شدند و حداقل 20 روستا در محاصره آب قرار گرفتند که برآوردها حاکی بر آن است حدود 100 میلیارد تومان به زیربناها و زیرساخت های شهرستان آسیب وارد شده است.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر آب، برق و گاز وصل شده و راه‌های مواصلاتی باز شده است، گفت: جاده فرعی برای اتصال جاده جهرم به شیراز داده شده، قرار است فردا بعد از ظهر نیز وزیر راه  وشهرسازی بازدیدی از این جاده ها داشته باشد.

نماینده جهرم با اشاره به قول مساعد مسئولان برای بازسازی شهر بخصوص منازل تخریب شده مردم گفت: در حال حاضر مردمانی که خانه هایشان تخریب شده و یا آسیب دیده‌اند در امکان عمومی همچون ساختمان های سپاه و هلال احمر اسکان داده شده‌اند، ما منتظریم بنیاد مسکن کارش را شروع کند و هر چه سریعتر بازسازی منازل در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان با انتقاد از وزارت نیرو برای عدم سرکشی و کنترل سدها گفت: هواشناسی بروز بارش های زیادی را پیش بینی کرده بود که اگر وزارت نیرو از قبل از این حادثه کنترل های لازم را انجام می داد و آب سد را تخلیه می کرد طبیعتا این میزان آب جمع نمی شد و منجر به چنین اتفاقی نمی گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار