بانک صادرات در اقدامی عجیب برای تمامی کارمندان خود، کارت خرید کالا ویژه شرکت سامسونگ صادر کرده است تا احتمالا در راستای سیاستهای خروج از رکود و اقتصاد مقاومتی گام بردارد!
کد خبر: ۳۸۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸ 25 February 2017


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
به گزارش تیترشهر، در راستای سیاستهای بسته خروج از رکود و اقتصاد مقاومتی و همچنین حمایت از کالای ایرانی و ایجاد گردش پول در کشور، از سال گذشته اقدامات و پیشنهادهای مختلفی مطرح شد. و بر اساس طرحی جدید از سوی دولت برای خروج از رکود، امکان اعطای تسهیلات خرید کالاهای مصرفی بادوام ایرانی منتخب از طریق صدور کارت خرید کالای ایرانی برای مردم فراهم شد که در راستای آن بانک مرکزی، طرح توزیع کارت خرید اعتباری برای تولیدات داخلی را ارائه کرد.  
دارندگان این کارت می توانستند نسبت به خرید کالاهای مشمول طرح که سیاهه آن توسط وزارت صنعت، معدن، تجارت تعیین می شد، از طریق پایانه های فروش P.O.S مستقر در فروشگاه‌ها و مراکز معرفی‌شده وزارت یادشده تا سقف اعتبار تعیین شده، بصورت تدریجی یا یکجا اقدام و بصورت اقساطی (حداکثر طی 12 قسط) یا یکجا نسبت به بازپرداخت بدهی خود اقدام کنند.
بانک صادرات نیز از جمله بانکهای مشمول این طرح بود وفروردین ماه امسال بود که معاون اعتبارات بانك صادرات شرايط دريافت كارت هاي اعتباري خريد كالاي ايراني ويژه بازنشستگان كشوري را اعلام كرد که بازنشستگان مي توانند براي دريافت اين كارت ها بدون ضامن و وثيقه اقدام كنند.  
این در حالی است که طرح خرید از کالای ایرانی به مراتب از سوی نهادهای مختلف و مربوطه مطرح می شود اما جالب است که بانک صادرات طی اقدامی عجیب ، با صدور کارت خرید اعتباری برای 32 هزار کارمندان خود درر استای این طرح گام برداشته اما با این تفاوت که این کارت خرید ، فقط به خرید از کالاهای شرکت سامسونگ اختصاص دارد و به نوعی طرح حمایت از کالای خارجی به جای ایرانی مد نظر قرار گرفته است.
شنیده شده است که مدیرعامل بانک صادرات، به همراه مشاور خود قرارداد این طرح را امضا کرده گویی آقای مشاور، عضو هیات مدیره شرکت سامسونگ بوده ، که این اقدام در نوع خود تخلفی بزرگ است.
این در حالی است که گفته شده در این طرح دستمزد بازاریابی برای هر بازاریاب، حدود 300 هزار تومان است که به افرادی که واسطه این کار می شوند از سوی مشاوربانک پرداخت می شود؛ و با توجه به اینکه برای شرکت سامسونگ حدود 30 الی 40 میلیارد تومان بازاریابی انجام شده کارمزد هر فرد حدود 300 هزار تومان است.
گفتنی است در جریان این تخلف بزرگ، سازمان بازرسی کل کشور ورود پیدا کرده و دستگاههای نظارتی مرتبط نیز وارد شده اند.
از نکات قابل توجه در این خصوص ، برخی کامنتهایی است که طی یک ماه گذشته در ذیل برخی اخبار مربوط به کارت خرید کالا دیده می شود. از جمله اینکه در خبری در سایت "بولتن نیوز"با عنوان: شرايط دريافت كارت خريد بازنشستگان از بانك صادرات اعلام شد، کامنتی با این مضمون ارسال شده است: کارت خرید کالا محصولات سامسونگ بانک صادارت به مبلغ ده میلیون تومان فروشی یا با مبلغی کمتر قابل فروش ، شماره تماس....!
 
منبع: تیتر شهر 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار