مجری طرح برق رسانی روستایی شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق کشور (توانیر) گفت: 2 هزار و 54 روستا شامل 29 هزار خانوار با اعتباری بیش از 2 هزار و 560 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید، برق رسانی شده است.
کد خبر: ۳۸۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 25 February 2017
ولی الدین مصلحتی شربیانی در حاشیه آیین برق رسانی به 9 روستای شهرستان جیرفت به خبرنگار ایرنا افزود: برق‌رسانی روستاها از سال 57 تا هم‌اکنون ادامه داشته و با توجه به سهم 30 درصدی روستاییان از جمعیت کشور برق‌رسانی به این مناطق مقوله ‌ای مهم برای وزارت نیرو به حساب می‌آید. 
وی بیان کرد: سال 88 جشن برق رسانی به روستاهای بالای 20 خانوار کشور برگزار شد و جشن برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار تا پایان سال انجام می شود.
مجری طرح برق رسانی روستایی کشور گفت: در حال حاضر 56 هزار و 700 روستا در کشور از نعمت برق برخوردار هستند و روستاهایی هم وجود دارند که با سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی دارای مشکلاتی می باشند و بعد از بررسی های لازم و حل مشکلات قانونی آنها این روستاها هم برق رسانی می شوند.
وی خاطرنشان کرد: استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان دارای بیشترین تعداد روستاهایی بودند که برق رسانی شده اند.
مشاور وزیر نیرو در سفر یک روزه به جیرفت طرح برق رسانی به 9 روستای این شهرستان را افتتاح کرد.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار