سعید پایدار اظهار داشت: شهید عنایت‌الله مرادی از شهدای کربلای پنج مظلوم واقع شده به گونه که حتی نام یک مکان فرهنگی در یاسوج و یا یکی از پارک‌های محیط زیست به نام این شهید بزرگوار نامگذاری نشده است.
کد خبر: ۳۸۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 25 February 2017
عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه شهید مرادی نخستین و تنها شهید محیط زیست کشور بوده که در جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل شد، گفت: این شهید بزرگوار به دلیل بی‌توجهی مسئولان فرهنگی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست ناشناخته مانده است.

سعید پایدار اظهار داشت: شهید عنایت‌الله مرادی از شهدای کربلای پنج مظلوم واقع شده به گونه که حتی نام یک مکان فرهنگی در یاسوج و یا یکی از پارک‌های محیط زیست به نام این شهید بزرگوار نامگذاری نشده است.

وی با بیان اینکه شهید مرادی نخستین و تنها شهید محیط زیست کشور بوده که در جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل شد افزود: این شهید بزرگوار به دلیل بی توجهی مسئولان فرهنگی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست ناشناخته مانده است.

پایدار ابراز کرد: انتظار می‌رود مسئولان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به نامگذاری یک مکان فرهنگی بزرگ در شهر یاسوج بنام شهید سید عنایت الله مرادی اقدام کنند.

عضو شورای شهر یاسوج با انتقاد از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بی توجهی آنان نسبت به سید ناصر حسینی نویسنده کتاب پایی که جاماند گفت: کتاب پایی که جا ماند هم اکنون به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده و مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت ولی مسئولان استانی به راحتی از کنار این شخصیت بزرگ فرهنگی و این آثار ارزشمند می‌گذرند.

پایدار با اشاره به خدمات عطا طاهری از معلمان اول استان کهگیلویه و بویراحمد و نویسنده کتاب‌های تاریخی در زمینه مسائل مختلف استانی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود کوچه محل سکونت این معلم فرهیخته به پاس 60 سال خدمت فرهنگی بنام وی نامگذاری شود.

وی افزود: همچنین پیشنهاد می‌شودبا توجه به مهاجر پذیر بودن شهر یاسوج برخی از معابر شهر یاسوج به نام اسامی جغرافیایی استانی که در خاطره مردم جای دارد همچون مارگون، دیلگون، شبلیز، سرچنار وغیره نامگذاری شود.

وی یادآور شد با نامگذاری شهر به نام مناطق ،افرادی که به عنوان مهاجر از این مناطق به یاسوج آمده اند نیز احساس تعلق بیشتری به شهر یاسوج به عنوان مکان جدید زندگی پیدا می کنند. ضمن اینکه این خود نوعی معرفی جاذبه های گردشگری به مسافرانی است که به استان می آیند.

سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در نوروز امسال با خانواده شهید سید عنایت الله مرادی دیدار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار