بودجه شیراز حقش است نه رقابت با شهری دیگر/می توان از ابتکارات شورای شهر شیراز در سطح ملی استفاده کرد/ بودجه شهر شیراز زیر 5 هزار میلیارد نباید باشد/ به جای برخورد با مدیر خاطی مراسم جوانان اسلام به او پست جدید دادند/مدیران فارس با هم هماهنگ نیستند
کد خبر: ۳۸۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 25 February 2017
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در بحث بودجه رقابتی با شهرهای دیگر نداریم، گفت: رقم بودجه پیشنهادی حق شیراز است.
 
به گزارش تابناک فارس:غلام مهدی حقدل اظهار داشت:سال 92 بر اساس بودجه یکهزار و 600 میلیارد تومان که شورای سوم بسته بود کار را آغاز کردیم و با 50 میلیارد تومان بیشتر محقق شد، سال بعد از آن خود ما در شورای چهارم بودجه را 2 هزار و 200 میلیارد تومان بستیم که معادل 2 هزار و 100 میلیارد تومان محقق شد.

حقدل ادامه داد: سال سوم بودجه را 2 هزار و 760 میلیارد تومان بستیم 2 هزار و 700 میلیارد تومان آن محقق شد و در سال 95 بودجه را 3 هزار و 50 میلیارد تومان بستیم که بر اساس گزارش شهرداری به تحقق نزدیک است و این امر در کمیسیون بررسی و مصوب شده چنانکه اصلاح بودجه هم تغییر نکرد و امید است رقم 3 هزار و 50 میلیارد تومان به‌طور کامل محقق شود.
 
می توان از ابتکارات شورای شهر شیراز در سطح ملی استفاده کرد
رئیس شورای شهر شیراز بیان کرد: ما تجارب خوبی در بحث بودجه پیدا کردیم که می‌تواند به‌صورت تجارب ملی استفاده شود یکی پرهیز از خام فروشی املاک و ارائه آن به‌صورت بسته سرمایه‌گذاری مشارکتی است و سودی که در این مشارکت‌ها به دست می‌آوریم هم ما به ازای بدهی شهرداری به مجموعه‌های فاینانس کننده داده می‌شود.
 
بودجه شهر شیراز زیر 5هزار میلیارد نباید باشد
حقدل یادآور شد: اگر وضع صنعت ساختمان خوب شود بودجه شیراز نباید کمتر از 5 هزار میلیارد تومان باشد و این شهر نیاز دارد که به این ارقام دست پیدا کند که شرایط آن را هم دارد وقتی شورا 3 هزار میلیارد تومان مشارکت با بخش خصوصی را مطرح کرد مسئولان شهرداری ابتدا ترسیدند اما اکنون با قوت قلب می‌دانند که این ارقام حق شیراز است.
 
این عضو شورا متذکر شد: از پولی که به دست می‌آوریم 30 تا 40 درصد نقدی و از عوارض ساختمانی است و حدود 60 درصد از مشارکت، وام، اوراق قرضه، فروش املاک و تهاتر و غیره است.
 
به جای برخورد با مدیر خاطی مراسم جوانان اسلام به او پست جدید دادند
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مواضع اخیر آیت‌الله ایمانی در خصوص حواشی‌های افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام گفت: وقتی یك مدیر عمداً یا سهواً اشتباه كرده و با حریت مردم یك استان و زنان عشایر آن‌ها برخورد ناشایست می‌كند و بعد نماینده ولی تذكر می‌دهد، حق این است كه با فرد خاطی برخورد شود.
 
وی افزود: متأسفانه ما شاهد هستیم كه سه روز بعد از این واقعه، فرد خاطی را به عنوان عضو هیئت بازرسی انتخابات ریاست جمهوری استان و سخنگوی این مجموعه انتخاب می‌كنند و این باعث شد كه من شخصاً به استاندار اعتراض كنم كه چنین كاری زشت و وقیح است و ایشان قول دادند در این زمینه پیگیری‌ خواهند كرد.
 
مدیران فارس با هم هماهنگ نیستند
محمد حق‌نگر، نائب رئیس كمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز هم با اشاره به حواشی‌های پیش‌آمده در مراسم افتتاحیه «شیراز، پایتخت جوانان جهان اسلام» و ترك آیت‌الله ایمانی، امام جمعه شیراز از این مراسم گفت: متأسفانه این مشكل از قدیم در شهر شیراز وجود داشته است.
 
وی افزود: شیراز و استان فارس مدیران بسیار خوب و دلسوزی دارد اما متأسفانه هماهنگ نیستند و به همین دلیل شاهد بروز چنین اتفاقاتی هستیم در حالی كه در بسیاری از شهرهای كشور این‌گونه نیست.
 
عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار كرد: در بسیاری از شهرهای كشورمان استانداری و امام جمعه در كنار هم سعی می‌كنند هماهنگ‌كننده خوبی برای دستگاه‌های مختلف و امورات گوناگون باشند و مخصوصاً مسائل فرهنگی شهر را جهت دهند و ما آرزو داریم كه چنین اتفاقی نیز در شهر شیراز رخ دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار