در آستانه هفته منابع طبیعی ساعت 9 صبح روز یکشنبه مصادف با 8 اسفند طرح زیست محیطی هر شهروند یک نهال در کلاله اجرایی میشود .
کد خبر: ۳۸۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 25 February 2017
در آستانه هفته منابع طبیعی ساعت 9 صبح روز یکشنبه مصادف با 8 اسفند طرح زیست محیطی هر شهروند یک نهال در کلاله اجرایی میشود .

معاون فرماندار کلاله در جلسه برنامه ریزی این طرح گفت : یکی از نمادهای طبیعت و قلب و ضربان طبیعت درختان هستند

شهرام شیرزاد در ادامه با اشاره به تاکیدات موکد دین مبین اسلام به حراست از طبیعت افزود : دین اسلام از شاخه درختان به مانند بال فرشتگان یاد کرده و متاسفانه در این 40 سال اغلب شاهد نابودی طبیعت بوده ایم تا احیای آن بطوریکه زمانی مسیر کلاله تا دوراهی انبوهی از جنگل و درخت بود که منظره بسیار جالب و دوست داشتنی برای مردم ایجاد کرده بود ولی امروز دیگر از آن درختان فقط جای آنها مانده که این خود گناهای نابخشودنیست .

وی با اشاره به تاکیدات استاندار در ایجاد نوار سبز گفت : در این راستا طرح های نوار سبز را در چند روستا اجرا کردیم اما شرط اصلی بعد از کاشت نگهداری درختان است.

معاون فرماندار پیرامون این طرح اظهار داشت : استارت ایجاد نوار سبز یا کمربند سبز فردا ساعت 9 صبح با حضور تمام اقشار مردم انجام میشود و بیایید همه دست در دست هم این طرح زیست محیطی را موفق به اتمام برسانیم.

شیرزاد پیرامون تمهیدات صورت گرفته گفت : تمام جوانب کار در نظر گرفته شده و سنجیده شده و انشالله با تعامل و همکاری کلیه ادارات و مردم و سازمانهای مردم نهاد این کمربند سبز را ایجاد و حفظ میکنیم.

بشکوفه رئیس اداره منابع طبیعی هم گفت : 15 تا 21 اسفند هر سال هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است و کار غرس نهال از شهریور در عرصه ها و مراتع آغاز میشود .

وی با ابراز تاسف و نگرانی از میزان تعرض به منابع طبیعی افزود :متاسفانه باید اعلام کنم که تعرضات به منابع طبیعی بسیار بالاست و گستردگی منطقه و کمبود نیروی انسانی و امکانات هو خود عاملی در کندی کار شده است .

رئیس اداره منابع طبیعی اظهار داشت : این تغییرات آب و هوایی خود باعث خشک شدن گونه های بسیاری شده و این قطع بی رویه درختان و تبدیل آن به زمینهای کشاورزی عامل اصلی گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی شده است .

بشکوفه گرد و غبار جنوب را به سبب از بین بردن پوشش جنگلی و مرتعی عنوان کرد و گفت : هم اکنون در ما شاهد گرد و غبار در منطقه هستیم که این نیاز به یک عزم ملی دارد .
وی گفت : تاکنون 3 مرحله این مسیر نهال کاری شده ولی متاسفانه هر بار به دلیلی به ثمر ننشتند که می توان از دخالت کشاورزان – عدم آبرسانی مناسب و ضعیف بودن نهالها و ... نام برد.

ایشان در ادامه افزود : 3 گونه نهال چنار – اقاقیا و زیتون تلخ برای این مسیر در نظر گرفته شده است که ارتفاع این نهالها بالغ بر 2 الی 3 متر هستند و فاصله درختان هم 6 متر در نظر گرفته شده است و بعد از تحویل نهاد تمامی نهالها پلاک گذاری و تحویل مالک درخت میشود.

 طرح کمربند سبز ساعت 9 صبح فردا یکشنبه 8 اسفند با حضور مردم و مسئولین در مسیر 7 کیلومتری کلاله تا دوراهی اجرایی میشود و درختان به پلاک به شهروندان تحویل میشود تا در نگهداری آن سهیم باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار