وزارت راه و شهرسازی در طول ماه‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های خود را به توسعه شبکه آزادراهی کشور اختصاص داده و در این چارچوب چند طرح کلان نیمه‌تمام را به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار در دست ساخت دارد.
کد خبر: ۳۸۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 25 February 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:در کنار برنامه‌ریزی برای تکمیل تاریخی آزادراه تهران – شمال که پس از نزدیک به ۲۰ سال بلاتکلیفی سرانجام امکان آن را پیدا کرده تا در چارچوب یک برنامه شش ساله به‌طور کامل تکمیل شود، این وزارتخانه پروژه‌های دیگری را نیز در دستور کار دارد که یکی از مهم‌ترین آن آزادراه اصفهان به شیراز است.

این طرح بسیار کلان که در دو فاز و در مجموع در طول ۳۷۰ کیلومتر تعریف شده می‌تواند به عنوان یکی از موثرترین پروژه‌های زیرساختی کشور تعریف شود، زیرا با نهایی شدن ساخت آن مسافت اصفهان به شیراز حدود ۱۳۴ کیلومتر و زمان سفر میان این دو شهر ۱۰۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

طبق اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت ساخت فاز نخست این پروژه به طول حدود ۲۱۰ کیلومتر از محور سپیدان شیراز شروع و پس از عبور از مناطق تنگ خیاره، ساحل رودخانه کر، آبشار مارگون و در نهایت ایزدخواست در فاصله‌ای کوتاه این دو شهر را بهم نزدیک می‌کند.

طبق ارزیابی‌های صورت گرفته حدود ۵۰ درصد از این فاز از سوی بخش خصوصی و سرمایه گذار غیردولتی ساخته خواهد شد.

با وجود آنکه در چند سال گذشته کار اجرایی بر روی این آزادراه مهم آغاز شده، اما به‌طور دقیق زمان بندی افتتاح آن اعلام نشده بود، موضوعی که صحبت‌های جدید معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با آن به‌طور خاص اطلاعات جدید ارائه می‌کند.

خیرالله خادمی گفته در حال حاضر فعالیت در طول تمام ۲۰۰ کیلومتر آزادراه اصفهان – شیراز فعال است و در صورتی که امکان رسیدن منابع مالی و پیگیری پروژه براساس زمان‌بندی وجود داشته باشد می‌توان انتظار داشت که این طرح تا حدود دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

این آزادراه که بناست در گام بعدی شیراز را به بوشهر متصل کند تاکنون با مشارکت قرارگاه خاتم‌الاوصیا سپاه ساخته شده و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک می‌تواند نقش قابل توجه در کریدور شمال به جنوب کشور ایفا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار