دبیر دومین جشنواره سراسری تئاتر «اتود»:
دبیر دومین جشنواره سراسری تئاتر «اتود» از بازخوانی آثار این جشنواره خبر داد و گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از جشنواره شده است.
کد خبر: ۳۸۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 25 February 2017
دبیر دومین جشنواره سراسری تئاتر «اتود» از بازخوانی آثار این جشنواره خبر داد و گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از جشنواره شده است.

حمید رحیمی نژاد، افزود: این جشنواره باهدف تمرکززدایی از پایتخت و استفاده از ظرفیت استان‌ها بندرگز می شود که دومین دوره آن بیستم اسفند، سال جاری در گلستان برگزارخواهد شد.
وی همه‌گیر شدن هنر تئاتر در کشور، شناسایی استعدادهای هنری در استان‌ها و دخیل کردن هنرمندان را از دیگر اهداف جشنواره سراسری تئاتر «اتود» برشمرد.

رحیمی نژاد ادامه داد: در جشنواره‌های تئاتر فجر به دلیل برگزاری مستمر در تهران، شاهد تقدیر از عده‌ای محدود هستیم که پای ثابت جشنواره هستند، درحالی‌که با برگزاری این نوع فستیوال‌ها در استان‌ها می‌توان سایر هنرمندان به خصوص استعدادهای نوظهور را به جامعه هنری کشور، معرفی کرد.

وی اضافه کرد: در جشنواره سراسری تئاتر «اتود» فارغ از سن، تحصیلات، خلاقیت، پتانسیل هنری برایمان دارای اهمیت است.

دبیر دومین جشنواره سراسری تئاتر «اتود»  بابیان این نکته که نخستین دوره جشنواره در استان تهران برگزارشده، اظهار کرد: با توجه به تعدد گروه‌های نمایشی و وجود فضای آموزشی، مجتمع‌های فرهنگی، هنری ازجمله سالن اجرای نمایش در گلستان، تصمیم به برپایی این جشنواره در استان گرفته شد.

رحیمی نژاد از تالار فخرالدین اسعد گرگانی به‌عنوان یک ظرفیت مناسب برای رشد و توسعه تئاتر استان نام برد و افزود: دیدگاه خوب مدیران فرهنگی استان به هنر باعث شده تا گلستان میزبانی دومین جشنواره سراسری تئاتر «اتود» بر عهده بگیرد.

وی در خاتمه به تعدد آثار ارسالی جشنواره از سوی گلستانی‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به استقرار دبیرخانه در گلستان، تکثر آثار استان میزبان، اجتناب‌ناپذیر است.

عاطفه رجایی یکی از اعضای هیات انتخاب جشنواره نیز در این رابطه، گفت: نتایج بازخوانی آثار و اسامی پذیرفته شدگان تا دهم اسفندماه به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار