به منظور آشنایی وبهره برداری کارکنان وکارشناسان بهزیستی که درپست های حساس خدمت می کنندبا سلامت نظام اداری، اداره کل بهزیستی گلستان ،همایش علمی –کاربردی وکارگاه آموزشی یکروزه باعنوان «سلامت نظام اداری» را با حضور دکتر موسوی چلک -مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد ودکتر رنجبران -مدیر کل حراست سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مدیران ارشد استان در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار نمود.
کد خبر: ۳۸۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 25 February 2017
 به منظور آشنایی وبهره برداری کارکنان وکارشناسان بهزیستی که درپست های حساس خدمت می کنندبا سلامت نظام اداری، اداره کل بهزیستی گلستان ،همایش علمی –کاربردی وکارگاه آموزشی یکروزه باعنوان «سلامت نظام اداری» را با حضور دکتر موسوی چلک -مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد ودکتر رنجبران -مدیر کل حراست  سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مدیران ارشد استان در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار نمود.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه این همایش و کارگاه آموزشی به منظور بهره برداری و اگاهی هر چه بیشتر کارکنانی است که در  پستهای حساس مشغول به کار هستند و به لحاظ اهمیت در کار باید با این مقوله اشنایی کامل داشته باشند برگزار شده است.

دکتر غفاری مهمترین موضوع سلامت نظام اداری در بهزیستی  را نظارت بر مراکز عنوان نمودو بابیان اینکه درآیات قرآن  بطور صریح و روشن به موضوع نظارت بر انسان تاکید شده است افزود: خداوند در آیه 14 سوره مبارک «فجر» می فرمایند: خداوند در کمینگاه است. و در آیه 48 سوره «طور»نیز می فرمایند: « کارهایت زیر نظر است ».

ایشان درادامه به ضرورت نظارت در کتب علمی نیز پرداخت و خاطرنشان ساخت: موضوعی را که در همه ی  سخنان شاهد هستیم " مقایسه آنچه که هست و آنچه که می باید باشد" .
دکتر غفاری به ویژگیهای نظارت موثر اشاره کرد و بر مواردی چون به موقع بودن این نظارت ، مبتنی بر هدف بودن آن، تاکید بر نقاط استراتژیک، انعطاف پذیر بودن  ودرنهایت ، متناسب با مقتضیات اداری و مقبولیت این نظارت تاکید کرد.

در ادامه مدیر کل حراست سازمان بهزیستی کشور طی سخنانی افزود:  سلامت اجتماعی و سلامت اداری که بخش کوچکی از سلامت جامعه محسوب می شوند می توانیم با تکیه بر خدا محوری و دین محوری محقق نماییم.

دکتر رنجبران در ادامه به واگذاری 92 درصد ماموریتهای بهزیستی اشاره کرد و گفت : باید نظارت مستمر و دائمی برای پیشگیری از جرم و سلامت اداری باشد و نظارت بر مکانهای مهم و بحرانی در اولویت کار قرار گیرند.

 مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور در همایش سلامت نظام اداری بهزیستی گلستان با اشاره به اینکه اولویتها و جنس نظارتها در بهزیستی متفاوت شده است گفت: خوشبختانه امسال در سه استان خراسان رضوی، یزد و فارس نظارت مدیریتی شهرستانها را اغاز نموده ایم ودر سال آینده ارزیابی تمامی شهرستانها را آغاز خواهیم کرد و شهرستاهایی که نظارت شهرستانی را اجرا کرده اند نظارت بر مراکز آنها انجام خواهد شد.

دکتر موسوی چلک به اهمیت موضوع آسیب شناسی تمام حوزه ها و واحدهای بهزیستی پرداخت و گفت : با این کار توانستیم شاهد کاهش 53 درصدی در سطح کلان و 95 درصدی شکایات در حوزه استانی باشیم .

گفتنی ست: در پایان همایش کارگاه آموزشی برای کلیه پرسنل حاضر در جلسه برگزار گردید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار