نخستین سامانه تخصصی اطلاع رسانی پارک هاي ملی كشور در حوزه محيط زيست استان تهران و سیستم پایش لحظه ای پساب شرکت دارویی کیمیدارو و زامیاد افتتاح شد.
کد خبر: ۳۸۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 25 February 2017
در دومین روز از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ،  این سامانه  که طی چند ماه اخیر با همکاری محیط زیست استان تهران و انجمن دیده بان طبیعت ایران  طراحی شده است با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست  ایران و دکتر مهردادی،  مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران در محل غرفه این اداره کل رو نمایی شد.
آرش جعفریان ، مدیر عامل انجمن دیده بان محیط زیست ایران در باره سامانه تخصصی  اطلاع رسانی پارک ملی لار گفت:  در این سامانه با بهره گیری از عکس ، فیلم و متن اطلاعات جامعی از طبیعت، تاریخ ، قوانین ، حیات وحش، بافت گیاهی،فرهنگ گردشگری مسئولانه به مخاطبان منتقل می شود.
 به گفته جعفریان، این سامانه  که با نشانی larnationalpark.com قابل دسترس می باشد بر هر نوع دستگاهی اعم از تلفن همراه، لپ تاپ، تبلت که قابلیت اتصال به اینترنت دارد قابلیت  بارگزاری دارد.
وی با بیان این که این سامانه برای اولین بار در کشور برای یک  پارک ملی راه اندازی شده است، ادامه داد: این نوع سامانه می تواند برای هر 26 پارک ملی ایران طراحی شود و امروز این موضوع را با رییس سازمان حفاظت محیط زیست  در میان گذاشتیم  که بسیار استقبال کرد .
ناصرمهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در این مراسم گفت: این سامانه بواسطه اطلاعات تخصصی و بروز خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند محتوایی به روز و اصیل از منابع مورد تایید را در اختیار مخاطبان قرار دهد.
وی گفت : این سامانه اولین نمونه داخلی با الگو برداری و بومی سازی نمونه های موفق بین المللی بوده که یکی از ویژگی های آن جذابیت بصری و سهولت استفاده برای عموم مردم است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همگرایی بین سازمان های دولتی ، تشکل های زیست محیطی و بخش خصوصی را در تقویت بنیان های  ترویج فرهنگ طبیعت گردی و حفاظت محیط زیست مهم دانست و گفت :چشم انداز گروه سیاستگزار این سامانه فرهنگ سازی عمومی ، شناخت ، حفاظت و بهره برداری مسئولانه از این پارک ملی و دیگر مناطق تحت مدیریت است.
به گفته مهردادی زمینه سازی برای جذب مشارکت های مردمی و جهت دهی به فعالیت های داوطلبانه از دیگر چشم اندازهای طراحی لین سامانه است.
این گزارش می افزاید : امروز همچنین باحضور معاون رییس جمهور ورییس سازمان حفاظت محیط زیست آنلاین پساب خروجی شرکت کیمیدارو و شرکت زامیاد در محل غرفه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران افتتاح شد . با افتتاح آنلاین شرکت زامیاد از این پس پارامترهای PH ، کدورت ، COD، BOD  و TOC قابل سنجش و پایش بصورت لحظه ای است .
همچنین با افتتاح آنلاین پساب شرکت کیمیداری از این پس پارامترهای BOD ، COD ، و TSS قابل پایش آنلاین توسط معاونت نظارت و پایش محیط زیت استان تهران می باشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار