رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان از اجرای طرح زنده‌گيري سگ‌های ولگرد در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 25 February 2017

به گزارش تابناک : حشمت‌الله کشیری اظهارکرد: حضور سگهای ولگرد در طالقان به یکی از دغدغه‌های اهالی و گردشگران تبدیل شده است.

وی ادامه داد: به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی طالقان و همجواری این شهرستان با باغات و فضاهای سبز شاهد حضور تعدادی سگ بی صاحب در این منطقه هستیم .

وی افزود: علاوه بر این این شهرستان محل تردد دامهاي عبوري به استانهاي شمالي و قزوين است که باعث شده  سگ‌های ولگرد به محل‌ سکونت شهروندان به ویژه مناطق حاشیه‌ای شهر نزدیک شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان تصریح کرد: به طور قطع وجود سگهاي بلاصاحب از نظر بهداشتی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند و به همین دلیل طرح‌های ویژه‌ای برای کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب در طالقان در دستور کار قرار گرفته است.

کشیری‌گفت: در این راستا جلسات متعددی با دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری‌ها برگزار شده و در نهایت مقرر شدکه سازمان‌هایی مانند محیط زیست و دامپزشکی و شهرداری‌ها با همکاری دو نفر از دوستداران محيط زيست اقدام به شناسایی کانون تجمع سگ‌های ولگرد کرده و سپس برای کاهش جمعیت آنها اقدام کنند.

این مسئول ادامه داد:  با توجه به اینکه کشتن سگ‌های بلاصاحب از نظر اخلاقی صحیح نیست و از سوی دیگر موجب افزایش آلودگی‌ها می‌شود، طرح جمع‌آوری و عقیم‌سازی این سگ‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

کشیری افزود: تا زمان تحويل سوله و تهيه تجهيزات به جهت عقيم سازي سگهاي ولگرد ، با پلوپايپ و داروهاي بيهوشي خريداري شده توسط دوستداران محيط زيست ،زنده گيري سگ ها انجام می‌شود.

وی‌ در پایان گفت: هم‌اکنون سگ‌های بلاصاحب با همكاري محيط زيست، دامپزشكي، شهرداري و دوستداران محيط زيست از سطح شهرستان جمع‌‌آوری و برای نگهداری به مکان‌هایی‌که باهدف نگهداری از این حیوانات در شهرستان‌های مجاور ایجاد شده‌اند، منتقل میشوند.




منبع : ایسنا
برچسب ها: تابناک ، استانها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار