رئیس سازمان سینمایی گفت: در قالب طرح ملی «سینما سلام»، ۱۰۰ دستگاه سینما سیار آماده شده که برای استقرار در سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
کد خبر: ۳۸۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 22 February 2017

تابناک فارس به نقل از مهر:حجت الله ایوبی ظهر سه شنبه در آیین افتتاح پروژه «سینما سلام» در شهرستان مرودشت با تبریک این اتفاق به دانشجویان و دانش آموزان که فردای کشور را می سازند گفت: از اینکه در افتتاح این پروژه استاد مهدی فقیه و استاد رحیم هودی حضور دارند بسیار خوشحالم.

معاون امور سینمایی وزارت ارشاد با بیان اینکه از استاد فقیه خاطرات بسیاری داردف گفت: در کتابی که از دوران حضور در خانه فرهنگ ایران در فرانسه نوشتم بیش از نیمی از این اثر به ایشان اختصاص دارد.

وی افزود: زحماتی که استاد فقیه برای فرهنگ و هنر این مرز و بوم کشیده اند فراموش نشدنی است.

ایوبی در عین حال خطاب به جوانان حاضر در این آیین گفت: شما باید پرسشگر و مطالبه کننده باشید.

وی عنوان کرد: شهر مرودشت با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت با استانداردهای امروز دست کم باید ۳۰ سالن سینما داشته باشد.

ایوبی در عین حال با توجه به راه اندازی سینما سیار در این شهر اظهار کرد: امیدوارم هرچه زودتر در این شهر سالن های سینما و آمفی تئاترهای باشکوه ساخته شودو مدیران و مسئولان کشور و این شهر بدانند که فرهنگ بخشی از زندگی ماست.

وی سینما را بخشی از فرهنگ ایرانی عنوان کرد و افزود: این جور نیست که منتظر باشیم ساخت و ساز، آبادانی و راه و جاده تمام شود بعد به فکر سینما ساختن، ساخت نگارخانه، هنرهای نمایشی و تئاتر باشیم. زندگی را که نباید متوقف کرد.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه زندگی در ایران متوقف شدنی نیست، افزود: سینما یکی از افتخارات باشکوه این کشور است که درسال گذشته تقریبا هر روز سینماگران ایرانی یک جایزه جهانی کسب کرده اند.

وی کسب بیش از ۳۷۰ جایزه جهانی را در یکسال نشانه بالندگی این هنر در ایران عنوان کرد و گفت: به گواه سینماگران ایران کشور سینماست و این یعنی ایران کشور فرهنگ، تمدن و تاریخ چندین هزارساله شناخته می شود.

ایوبی به قدرت تصویر اشاره کرد و افزود: با دارابودن ظرفیت سالانه تولید ۳۰۰ فیلم می شود این تصویر را از ایران به دنیا عرضه کرد.

معاون سینمایی وزارت ارشاد حضور ۱۸۷ فیلم بلند سینمایی و داستانی در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر را قدرتی برای سینمای ایران دانست و تصریح کرد: وقتی وارد مدیریت سینمای ایران شدم مخاطب هنر هفتم به ۷ میلیون نفر رسیده بود و موج تعطیلی سینماها در کشور آغاز شده بود و عده ای هم می گفتند ما به سینما نیازی نداریم.

وی ادامه داد: عده ای می گفتند ۷ میلیون مخاطب مگر چه ارزشی دارد که بخواهیم بر سر آن دعوا کنیم و خانه سینما را ببندیم. همان روزها طرحی به نام «سینما سلام» که روز مجانی سینما بود شهرها دچار به هم ریختگی و کشور دچار ازدحام مخاطب شد. در خیلی از شهرهای ایران شبیه راهپیمایی های باشکوه سالن های سینمایی با هجوم مردم روبه رو شدند و برای نخستین بار پس از سالها مردم شاهد سالن های مملو از تماشاگر بودند. این نشان دهنده اشتیاق مردم به سینماست.

رئیس سازمان سینمایی برپایی طرح سینمای مجانی در قالب سینما سلام که ۳ سال پیش در کشور انجام گرفت را موجب انرژی گرفتن مسئولان سینمایی کشور دانست و افزود: این طرح به ما اثبات کرد که باید در این باره تلاش کنیم و سینما را از بحران کمبود مخاطب نجات دهیم از این رو ساخت و ساز سالن های سینما را آغاز کردیم و سالن های متعدد ساخته و در حال ساخت هستند اما نمی توان صبر کرد و این همه جوان را مشتاق در انتظار گذاشت که نتوانند خود و خانواده شان در آیین فیلم دیدن شرکت کنند.

ایوبی سینما رفتن را یک آیین عنوان و تاکید کرد: با وجودی که می شود فیلم را در خانه هم به تماشا نشست، اما هنگامی که در کنار یکدیگر دیده شود تبدیل به آیینی باشکوه می شود. بنابر این در موسسه رسانه های تصویری بیش از ۱.۵ سال است که فعالیتی آغاز شده تا طرح «سینما سلام» آماده شد که طرحی مدرن و مناسب است.

معاون سینمایی کشور پیرامون این طرح توضیح داد: دستگاه های پخش فیلم «سینما سیار» به سروری در تهران متصل است که از آنجا فیلم های به روز آپلود و همزمان با تهران امکان نمایش فیلم فراهم می شود.

وی مدیر پروژه سینما سلام را در کشور معرفی کرد و افزود: تعدادی از تهیه کنندگان و پخش کنندگان فیلم به همراه بزرگان سینمای ایران «گروه سینما سلام» را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: یقین دارم این طرح به واسطه گروه یادشده سالهای سال ادامه فعالیت خواهند داد و خوشحالم از اینکه در استان فارس هم محمدحسن گلبن حقیقی این پروژه را پذیرفت و قبول کرد که در این طرح کمک کنند برای اینکه سینما سلام در این استان حرکت کند و راه بیفتد.

رئیس سازمان سینمایی در پایان ابراز امیدواری کرد: در این طرح ملی ۱۰۰ دستگاه سینما سیار آماده شده که برای استقرار در سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در نخستین مرحله اجرای طرح «سینما سلام» شهرهای مرودشت، خرامه، سروستان به همراه شهرک های حومه شیراز از جمله صدرا و گلستان مجهز به دستگاه های پخش فیلم «سینما سیار» شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار