مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرودشت از آمادگی این شهرستان برای پذیرای از گردشگران نوروز 96 خبر داد .
کد خبر: ۳۸۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 21 February 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سعید صفرزاده مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرودشت گفت: با توجه به استقبال مسافران و گردشگران در نوروز 95 و پیش‌بینی رشد قابل ‌توجه ورود مسافران در نوروز 96، اداره میراث فرهنگی شهرستان با همکاری آموزش و پرورش شهرستان تعداد 465 کلاس در سطح شهر و 60کلاس در مدارس حاشیه مرودشت را با امکانات مورد نیاز تجهیز کرده است.

وی ادامه داد: این امکانات از روز 28 اسفند تا 15 فروردین در اختیار گردشگران نوروزی سال96 قرار خواهد گرفت.
سعید صفرزاده اظهار کرد: همچنین طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان شهرستان، میهمانسرای ادارات ورزش و جوانان، کمیته امداد، بهزیستی و هلال‌احمر شهرستان نیز در صورت بارش باران در ایام نوروز، آمادگی لازم برای اسکان میهمانان نوروزی ورودی به شهرستان مرودشت را دارند.

وی اضافه کرد: ظرفیت اقامتی شهرستان شامل 21 اتاق، 18  سوئیت و 44 تخت است که برای اسکان گردشگران نوروزی مهیا است.
 
صفرزاده گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان، با برنامه ریزی و برگزاری برنامه های متنوع در این ایام، سعی در معرفی و آشنایی هر چه بهتر گردشگران با آداب‌ و رسوم مردم منطقه، آثار تاریخی، اماکن گردشگری، مذهبی و طبیعی شهرستان خواهد داشت.

گفتنی است، شهرستان مرودشت از شهرستان های مرکزی استان فارس است که از جنوب به شهرستان شیراز، از غرب به شهرستان سپیدان، از شمال به شهرستان اقلید، از شمال شرقی به شهرستان پاسارگاد و از شرق به شهرستان ارسنجان محدود می شود.
این شهرستان با مرکزیت شهر مرودشت دارای 4649 کیلومتر مربع وسعت و فاصله آن تا شیراز 45 کیلومتر است.
از جمله جاذبه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهرستان مرودشت، تخت جمشید ، كاخ صد ستون، دروازه ملل، آپادانا، ویرانه های شهر استخر، نقش رجب، پل خان، تنگ بستانك (بهشت گمشده)، دریاچه سد درودزن، بقعه ایوب نبی (ع) و امامزاده سلطان ولایت (ع) است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار